شناسه خبر:35117
1399/10/21 11:17:27
ملی پوش تیراندازی:

در خانه تمرین می‌کنم

سپهرغرب، گروه ورزشی: ملی‌پوش کرمانشاهی تیراندازی گفت: در گذشته ورزشکاران زیادی از کرمانشاه در تیم ملی حضور داشتند، اما اکنون بواسطه افت این رشته در کرمانشاه دیگر اینگونه نیست.

محمدرسول عفتی با اشاره به شرایط این روزهای تیراندازی کرمانشاه، اظهار کرد: تا چندسال پیش ورزشکاران بسیار خوبی همچون علی دریاتبار، پرهام نوذری، علی محمدی، لعیا محمدی، زهرا باوندپور و مریم سلیمی از کرمانشاه در تیم ملی تیراندازی حضور داشتند و در سطح ملی و بین‌المللی مقام‌ها و نشان‌های زیادی کسب کردند، اما در حال حاضر تنها ملی‌پوش این رشته در استان من هستم و دیگر شاهد حضور تعداد بیشتری از تیراندازان کرمانشاهی در تیم ملی نیستیم که اینها نشانه افت تیراندازی این استان است.

وی در ادامه به تاثیرات شیوع بیماری کرونا بر رشته تیراندازی کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت:حدود یکسالی است که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده و بسیاری از باشگاه ها، سالن‌ها و تمرینات تیم ملی و مسابقات را به تعطیلی کشانده و نتوانستیم در این مدت تمرینات را بصورت جدی دنبال کنیم.

عضو تیم ملی تیراندازی با تپانچه بادی کشورمان که اخیرا در رقابت‌های بین‌المللی آنلاین سنگاپور به مقام قهرمانی رسیده، اضافه کرد: باتوجه به اینکه تیراندازی رشته ای انفرادی است، طی این مدت برای اینکه از تمرینات عقب نیفتم تمرینات را در خانه ادامه دادم و از تکنیک و تاکتیک‌های فنی دور نشدم که نتیجه جا نماندن از تمرینات هم این بود که توانستم در مسابقات بین‌المللی سنگاپور به نشان طلا دست پیدا کنم.

وی در ادامه این گفت و گو به وضعیت زیرساختی رشته تیراندازی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دو سالن برای تمرین داریم که یکی سالن شهید طهماسبی مجموعه ورزشی امام(ره) است که بعد از سالن تیراندازی تهران بهترین و مجهزترین سالن تیراندازی کشور محسوب می‌شود، اما متاسفانه به دلیل مشکلاتی که دارد نمی شود از آن استفاده کرد و تعطیل است.

عفتی افزود: سالن دیگر هم سالن شهید یاری است که در جنب پارک شاهد واقع شده و سالن خوب و استانداردی است، اما چون تجهیزات کافی ندارد رو به تعطیلی می‌رود و در حال غیرقابل استفاده شدن است.

وی خاطرنشان کرد: در کرمانشاه مربیان خوبی در رشته تیراندازی داریم که در سطح کشوری حرفی برای گفتن دارند و اگر این سالن هم تعطیل شود دیگر نمی توانند کار کنند و مجبورند به استان‌های دیگر مهاجرت کرده و دانش خود را در اختیار آن استان‌ها قرار دهند.

دارنده 15 نشان کشوری رشته تپانچه بادی در ادامه به گرانی رشته تیراندازی هم اشاره ای کرد و گفت: طی چندسال اخیر که نرخ دلار افزایشی فزاینده پیدا کرده، تجهیزات رشته ما هم بسیار گران شده، بگونه ای که در حال حاضر در هر هفته برای داشتن یک تمرین خوب و ایده آل دو بسته ساچمه مصرف می‌کنم که هر بسته را حدود 400 هزار تومان می‌خرم که در ماه سرجمع آن رقم بالایی است.

وی تاکید کرد: همچنین در بحث سلاح هم خرید هر تپانچه بادی اکنون حدود 70 میلیون تومان و تفنگ بادی 100 تا 140 میلیون تومان تمام می‌شود و خرید لباس آن هم 25 تا 30 میلیون تومان هزینه دارد.

عفتی در ادامه از تداوم تمریناتش برای حضور در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک گفت و افزود: با مقامی که اخیرا در رقابت‌های آنلاین کسب کردم، انگیزه ام برای کسب سهمیه المپیک چندین برابر شده و تمرینات را با جدیت بیشتری دنبال می‌کنم.

وی در بخش پایانی این گفت و گو خواستار حمایت بیشتر مسئولین از رشته تیراندازی شد و گفت: تیراندازی رشته ای پرمدال در سطح رقابت‌های المپیک است، بنابراین از مسئولین می‌خواهم توجه ویژه ای به آن داشته باشند، چراکه تیراندازی کرمانشاه می‌تواند در سطح کشور و المپیک حرف برای گفتن داشته باشد و استعدادهای زیادی داریم که باید کشف و به تیراندازی ایران معرفی شوند.

این ملی‌پوش تیراندازی اعلام کرد: البته هیئت تیراندازی کرمانشاه و شهر محل زندگیم اسلام آباد غرب حمایت‌های خوبی را طی سالهای گذشته از من داشته اند و بخشی از موفقیت هایم حاصل حمایت‌های خوب آنها است.

شناسه خبر 35117