شناسه خبر:39886
1400/2/8 09:48:51

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام خواستار اختصاص تأمین اعتبار لازم برای اتصال استان به شبکه ریلی کشور از محل بند ط تبصره دو قانون بودجه شد و گفت: آغاز این پروژه مهم از مطالبات دیرینه مردم ایلام است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، محمد نوذری شامگاه دوشنبه با معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که با حضور معاون امور عمرانی استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد، نوذری ضمن تشکر از نگاه ویژه سازمان برنامه و بودجه کشور به استان، خواستار اتمام طرح‌های نیمه‌تمام استان شد و گفت: انتظار داریم در زمان باقی‌مانده از دولت، این سازمان نسبت به تزریق اعتبارات لازم برای اتمام طرح‌ها و پروژه‌های مهم و نیمه‌تمام استان اهتمام داشته باشد.

وی افزود: تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های حوزه آب و خاک و کشاورزی نظیر سامانه گرمسیری، تخصیص اعتبارات لازم در حوزه راه به‌ویژه طرح‌ها و پروژه‌های اربعین و پیگیری اعتبارات حوزه مدیریت بحران استان از مهم‌ترین برنامه‌های استان در مدت باقی‌مانده از دولت بوده که نیازمند توجه بیش‌ازپیش است.

در پایان این نشست معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن تشکر از پیگیری‌های استاندار ایلام، درخصوص خواسته‌ها و مطالبات مطرح‌شده دستورات لازم را صادر کردند.

   دام مازاد عشایر استان توسط دولت به‌صورت تضمینی خریداری شود

همچنین استاندار ایلام در دیدار با رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: بارش کم و شیوع کرونا، وضعیت معیشت عشایر را سخت کرده است که همه ما باید در این وضعیت نسبت به این قشر مظلوم و بی‌ادعا بیش‌ازپیش توجه کنیم.

نوذری خواستار اندیشیدن تدابیری برای خرید مازاد دام عشایر در مناطق مرزی کشور چون ایلام شد و افزود: امروز برخی تولیدات حوزه عشایری مازاد بر مصرف استان بوده که نیاز است دام مازاد عشایر توسط دولت به‌صورت تضمینی خریداری شود.

وی به مسائل و مشکلات حوزه عشایری استان اشاره کرد و یادآور شد: تأمین مشکل آب عشایر با تانکر سیار، ایجاد مسیر و جاده مناسب برای تسهیل در تردد عشایر، تأمین علوفه و نهاده‌های دامی مورد نیاز دام‌های عشایر با توجه به کاهش بارش‌های امسال، ازجمله مسائل و مشکلات این حوزه بوده که نیازمند توجه و مساعدت لازم امور عشایری کشور است.

استاندار ایلام با عنوان این مطلب که به فرمانداران و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تأکید شده در شورا و کمیته برنامه‌ریزی استان و شهرستان‌ها سهم اعتبارات حوزه عشایری ویژه دیده شود، تأکید کرد: لازم است به همین نسبت دولت و سازمان امور عشایری کشور در اختصاص اعتبارات ملی به امور عشایری استان توجه داشته باشند.

رئیس سازمان امور عشایری کشور نیز ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های استاندار ایلام در حمایت از عشایر درخصوص اختصاص 70 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی پروژه آب‌رسانی ایلام برای تأمین پروژه‌های آب عشایر، اختصاص 6 میلیارد تومان تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز به عشایر استان، خرید 10 هزار تُن علوفه در فاز نخست طی روزهای آینده به استان و همچنین خرید تضمینی دام مازاد عشایر استان قول مساعد داد.

   سازمان راهداری در ایمن‌سازی محورهای شریانی ایلام مشارکت کند

استاندار ایلام در سومین دیدار خود شامگاه دوشنبه با رئیس سازمان راهداری کشور گفت‌وگو کرد و افزود: سازمان راهداری کشور در ایمن‌سازی محورهای شریانی استان ایلام مشارکت کند.

در این دیدار که با حضور معاون امور عمرانی استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و جمعی از مدیران این سازمان برگزار شد، استاندار ایلام درخصوص تفاهم‌نامه مشترک بین استانداری و سازمان راهداری در راستای اجرا و اتمام پروژه‌های راهداری در استان بحث و گفت‌وگو کرد.

نوذری خواستار رفع نقاط حادثه‌خیز و ایمن‌سازی محورهای شریانی و روکش آسفالت راه‌های شریانی، اصلی و فرعی استان شد و افزود: این مهم با مشارکت 40 درصدی استان و 60 درصدی سازمان راهداری کشور صورت می‌پذیرد و ما آماده همکاری کامل در این زمینه هستیم.

استاندار ایلام در ادامه خواستار تزریق اعتبارات لازم برای تکمیل طرح‌های حوزه اربعین به‌ویژه پایانه برکت شد و گفت: تأمین اعتبار پروژه‌های نیمه‌تمام یکی از مهم‌ترین مطالبات استان است و امیدواریم در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز شاهد این اتفاق مهم باشیم.

وی افزود: همچنین درخصوص بهسازی راه‌های روستایی نیازمند توجه ویژه سازمان راهداری کشور هستیم.

گفتنی است که در پایان این نشست رئیس سازمان راهداری کشور نسبت به خواسته‌ها و مطالبات مطرح‌شده قول مساعد داد.

شناسه خبر 39886