شناسه خبر:4280
1397/10/10 09:39:20

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام بر عزم مسؤولان استان برای تکمیل پروژه‌های راهسازی تأکید کرد و گفت: پروژه‌های راهسازی استان نباید با وقفه روبه‌رو شوند.

به گزارش سپهرغرب، قاسم سلیمانی‎دشتکی در دیدار با وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: متأسفانه به دلیل وضعیت توپوگرافی و کوهستانی ایلام به ویژه در شهرستان‌های شمالی، اجرای پروژه‌های راهسازی در استان هزینه‎بر است.

وی افزود: با وجود تلاش‌های صورت گرفته همچنان ایلام ازنظر وجود بزرگ‌راه و آزادراه در شرایط مناسبی قرار ندارد و باید در این زمینه فعالیت‌های بیشتری صورت گیرد.

استاندار ایلام تأکید کرد: پروژه‌های بزرگی برای بهبود زیرساخت‌های ارتباطی استان در شهرستان‌های مختلف آغاز شده که بخش‌هایی نیز به بهره‎برداری رسیده‎است.

سلیمانی‎دشتکی مهم‎ترین این پروژه‌ها را در مسیرهای منتهی به مرز مهران برشمرد و گفت: خوشبختانه اعتبارات مناسبی تاکنون در این پروژه‌ها تزریق شده و نباید اجازه دهیم خلل و توقفی در اجرای آن‌ها صورت گیرد و کارگاه عمرانی راه‎سازی که در ایلام آغازشده بایست بی‎وقفه و باقدرت ادامه یابد.

استاندار ایلام راه را از زیربناهای توسعه برشمرد و گفت: توسعه این زیرساخت‌ها منافع کل کشور را تأمین می‌کند.

وی با اشاره به برخی پروژه‌های در دست جرا در مسیرهای منتهی به مرز مهران، یادآوری کرد: اجرای باند اضطراری (رفت‎وبرگشت) از پل زائر تا پایانه برکت و احداث تقاطع غیر هم‌سطح کنارگذر غربی مهران با بزرگراه مهران به مرز، یکی از آن پروژه‌های مهمی است که می‌تواند در تردد زوار و روان‎سازی ترافیک در ایام اربعین حائز اهمیت باشد.

سلیمانی‎دشتکی اذعان کرد: بزرگ‌راه مهران- دهلران- اندیمشک و اتصال ایلام به شبکه ریلی از خواسته‌های و مطالبات اصلی مردمی است که می‌تواند نقش حائز اهمیتی در ساماندهی و تسهیل در انتقال زوار داشته باشد و بایست با جدیت دنبال شود.

شناسه خبر 4280