شناسه خبر:82064
1403/2/12 19:06:52

شهردار مریانج گفت: بازار مبل ظرفیتی مناسب برای توسعه و شکوفایی شهر مریانج است که شهرداری نیز از این ظرفیت و پایگاه بزرگ اقتصادی حمایت می‌کند.

مسعود علیمحمدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران ابراز کرد: از سال گذشته چهاردهم اردیبهشت‌ماه به‌عنوان روز مریانج برگزیده شد و شروع آن با عنوان سال «شهر سبز» بود، اما امسال با نام‌گذاری تولید و مشارکت مردمی، رویکرد رونق اقتصادی را تعیین کردیم.

وی اضافه کرد: امسال توجه ویژه به معرفی هرچه بهتر بازار مبل مریانج در سطوح ملی و فراملی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

علیمحمدی خاطرنشان کرد: امروزه مبل مریانج نه‌تنها در بین استان‌های غرب‌نشین، بلکه در کشور عراق نیز بازار ارزآور ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه بازار مبل مریانج اعم از کارگاه‌های تولیدی و عرضه کالا حدود 50 هکتار وسعت دارد، یادآور شد: بازار مبل این شهر زمینه اشتغال پنج هزار نفر را به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرده است.

شهردار مریانج ادامه داد: امسال هم‌زمان با دومین سالگرد روز مریانج، عنوان «مریانج، شهر کار و تلاش» برای این مناسبت نام‌گذاری شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مریانج نیز در این نشست گفت: شهر مریانج از پیشینه تاریخی در حوزه‌های فرهنگی، مذهبی و کشاورزی برخوردار بوده و نام‌گذاری روز مریانج نیز با توجه به جایگاه مهم جغرافیایی این شهر است.

مرتضی مظاهری افزود: نام‌گذاری سالیانه شهر مریانج در راستای معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شهر است.

وی اضافه کرد: امسال هدف‌گذاری شورا و شهرداری مریانج توسعه و رونق حوزه اقتصادی بازار مبل مریانج با معرفی هرچه بهتر توانمندی‌ها در حوزه تولید است.

مظاهری اضافه کرد: بازار مبل مریانج توانسته مسیر صادرات را حتی در کشورهای حوزه خلیج فارس ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: مریانج از ظرفیت‌های بالقوه در حوزه‌های کشاورزی، مذهبی و فرهنگی برخوردار است؛ به‌طوری که همه‌ساله در ماه صفر میزبان 300 هزار زائر کربلا هستیم.

مظاهری با اشاره به برنامه‌های روز مریانج، گفت: برگزاری جشنواره بازار مبل، مسابقات ورزشی، جشنواره غذا، جشنواره نقاشی و ده‌ها برنامه فرهنگی و گردشگری برنامه‌ریزی شده است.

مریانج یکی از شهرهای استان همدان و یکی از شهرهای تابع شهرستان همدان است که در پنج کیلومتری غرب شهر همدان و در جاده همدان – کرمانشاه قرار دارد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 82064