شناسه خبر:49646
1400/9/22 09:28:09

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان با بیان اینکه برش سه‌ماهه و یک‌ساله سند فرهنگی استان ابلاغ می‌شود، گفت: فعالیت کمیته‌های نظارتی و رصد اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان در قالب سند قرآنی و سند فرهنگی ضروری است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر روز گذشته در شورای فرهنگ عمومی استان همدان ضمن تقدیر و تشکر از حضور فعال اعضای این شورا، اظهار کرد: مصوبات شورای فرهنگ عمومی در راستای برش سه‌ماهه سند فرهنگی استان به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت کمیته‌های نظارتی و راستی‌‌آزمایی اقدامات دستگاه‌های اجرایی استان، گفت: فعالیت کمیته‌های نظارتی و رصد اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان در قالب سند قرآنی و سند فرهنگی ضروری است.

استاندار همدان افزود: علاوه‌بر برش سه‌‌ماهه سند فرهنگی استان، ضروری است که سند یک‌ساله فرهنگی استان نیز متعاقباً به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود.

وی تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان که سند سه‌ماهه و یک‌ساله فرهنگی به آن‌ها ابلاغ می‌شود، مکلف به انجام و اجرای دستورالعمل‌ها و برنامه‌های آن هستند.

* دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های خود برای برش سه‌ماهه سند فرهنگی را اعلام کنند

نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز با اشاره به اهمیت زمان‌بندی و انجام و اجرای جزئیات اسناد فرهنگی و قرآنی استان، گفت: دستگاه‌های اجرایی استان مکلف هستند تا طی یک هفته برنامه‌های خود در جهت چگونگی انجام و اجرای برش سه‌ماهه سند فرهنگی را اعلام کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی گفت: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی با دستگاه‌های اجرایی برای دریافت برنامه‌های آن‌ها در راستای اجرای سند فرهنگی تشکیل جلسه دهد.

وی تأکید کرد: اگر دستگاه‌های اجرایی در این یک هفته برنامه خود را ارائه نکنند، هر برنامه‌ای که دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان درنظر گیرد، موظف به انجام آن هستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در فضای انتزاعی نمی‌توان تصمیم‌گیری کرد بنابراین اقدامات و برنامه‌ها باید به‌صورت اجرایی و عملیاتی انجام گیرد، تصریح کرد: با توجه به کارگروه‌های اسناد قرآنی و فرهنگی استان، کمیته نظارت و رصد در شورای فرهنگ عمومی استان تشکیل شود‌.

وی در ادامه افزود: در شورای سند قرآنی سه کارگروه وجود دارند که ضرورت دارد برای هر کارگروه یک کمیته یا میز رصد و نظارت تشکیل شود‌.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی در ادامه با اشاره به تعداد کارگروهای سند فرهنگی استان، گفت: برای سند فرهنگی چهار کارگروه وجود دارند که نیاز است چهار کمیته نظارت و رصد با شرح وظایف تعیین شود.

وی با بیان اینکه میز‌های نظارتی و تیم‌های رصد در دبیرخانه شورای قرآنی تشکیل و تعیین تکلیف شوند، ابراز کرد: دستگاه‌ها ظرفیت‌ها و برنامه‌های خود را در راستای اجرای برش سه‌ماهه سند فرهنگی استان به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اعلام کنند.

شناسه خبر 49646