شناسه خبر:81906
1403/2/9 16:57:42

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: به‌منظور رعایت اصول مربوط به مباحث نظام مهندسی، روند ساخت ساختمان‌های درحال اجرا توسط ناظران بررسی و از ساخت سازه‌های دارای ایراد جلوگیری می‌شود.

مجید صالحی‌امیر روز یکشنبه ابراز کرد: براساس ماده 35 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، مسئولیت نظارت بر اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و مقررات ملی ساختمان در طراحی و اجرای همه ساختمان‌ها و ‌طرح‌های شهرسازی و عمرانی شهری برعهده وزارت راه و شهرسازی است که این موضوع به‌جد در همدان پیگیری می‌شود.

وی اظهار کرد: مهندسان راه و شهرسازی استان در بخش‌های راهسازی، گودبرداری، برق، مکانیک و سایر حوزه‌های مرتبط به‌صورت سرزده از ساختمان‌ها و پروژه‌های درحال ساخت بازدید می‌کنند.

صالحی‌امیر تصریح کرد: مهندسان ناظر در این بازدیدهای سرزده به محض مشاهده هرگونه ایرادات، تخلف و کوتاهی در روند اجرای پروژه موارد را برای ترتیب اثر، در سامانه تعیین‌شده ثبت می‌کنند.

وی تأکید کرد: پس از ارائه گزارش قصور در اجرای کار، روند اجرای کار متوقف می‌شود و ناظران طرح برای صدور رأی، به نظام مهندسی معرفی می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: در این راستا سال گذشته 950 مورد بازرسی از ساختمان‌ها و پروژه‌های درحال ساخت استان همدان انجام گرفته و منجر به صدور 80 مورد مکاتبه برای جلوگیری از ادامه روند ساخت ساختمان شده است.

وی تأکید کرد: همچنین در کارگروه تنظیم بازار مسکن، واحدهای مسکونی خالی استان در دست شناسایی است و به دنبال صحت‌سنجی آن هستیم تا اقدامات لازم برای آن‌ها را انجام دهیم.

براساس آخرین اعلام مرکز آمار ایران در سال 1395 همدان پس از استان‌های تهران، البرز، مازندران، گیلان و قم در رده ششم پُرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار دارد.

براساس این آمار استان همدان با وسعتی نزدیک به 20 هزار کیلومتر مربع حدود یک میلیون و 750 هزار نفر جمعیت دارد و تراکم نسبی 88 نفر در هر کیلومتر مربع، همدان را در ردیف یکی از پُرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده‌ است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 81906