شناسه خبر:51825
1400/11/11 09:07:50
سرپرست فرمانداری نهاوند خبر داد:

احداث سردخانه 3 هزار تُنی در نهاوند

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست فرمانداری نهاوند با اشاره به احداث سردخانه نهاوند با سه هزار تُن ظرفیت، گفت: البته از اعتبار تخصیصی تاکنون مبلغی به شهرستان اختصاص نیافته، اما روند جذب آن در دست اقدام است.

جعفر سلگی بعد از ظهر روز گذشته در شورای اداری نهاوند اظهار کرد: یکی از رویکردهای اصلی دولت سیزدهم وجهه مردمی آن است که باید تکریم ارباب رجوع از سوی دستگاه‌ها مورد توجه جدی قرار گرفته و مدیران پیگیر مشکلات مردم باشند.

وی دهه فجر را درخشش نور و روشنایی بر کشور و احیاکننده اسلام ناب محمدی ذکر کرد و افزود: دهه فجر سرآغاز رهایی کشور از چنگال نظام سلطه بود که توانست خدمات زیاد و کم‌نظیری را به کشور داشته باشد.

سرپرست فرمانداری نهاوند دهه فجر را فرصتی کم‌نظیر برای تبیین چرایی وقوع انقلاب و بیان دستاوردهای نظام به مردم دانست و گفت: مدیران باید بین مردم حضور داشته باشند و از نزدیک برنامه‌های دولت را برای آنان تشریح کنند.

وی با بیان اینکه امسال راهپیمایی 22 بهمن با حضور مردم در نهاوند انجام می‌شود، افزود: با توجه به بهبود شرایط، برگزاری جشن‌های دهه فجر و بحث آذین‌بندی باید با شکوه بیشتری باشد.

سلگی در ادامه سامان‌دهی وضع بازار را از وظایف مهم مدیران دانست و گفت: با توجه به درپیش بودن نوروز باید از سوی کمیته تنظیم بازار گشت‌های مشترک اجرا شده و نظارت و بازرسی بر اصناف با جدیت لازم به‌عمل آید.

وی از ذخیره کالاهای اساسی به میزان لازم در شهرستان خبر داد و افزود: به‌منظور تأمین کالاهای اساسی با هماهنگی اداره صمت 460 تُن برنج خارجی، 90 تا 100 تُن قند، 120 تُن شکر و 60 تُن روغن در شهرستان ذخیره شده که می‌تواند نیاز اساسی مردم را تأمین کند.

فرماندار نهاوند با اشاره به تأمین میوه شب عید، گفت: به‌منظور پیشگیری از افزایش قیمت میوه 150 تُن سیب و 80 تُن پرتقال درخواست شده که از طریق 20 غرفه بین مردم توزیع می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه به‌منظور احداث سردخانه نهاوند با سه هزار تُن ظرفیت اعتبار لازم گرفته شده است، افزود: البته از اعتبار مد نظر تاکنون چیزی به شهرستان تخصیص داده نشده، اما مراحل اداری و روند جذب این اعتبار از سوی جهاد کشاورزی شهرستان در دست اقدام است.

سرپرست فرمانداری نهاوند با بیان اینکه در کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار مسئولیت‌های مهم ازجمله تأمین کالاهای اساسی بر دوش جهاد گذاشته شده است، اضافه کرد: یکی از مواردی که باید از سوی جهاد مورد توجه قرار گیرد، تعیین تکلیف قیمت نهاده‌ها است که باید به‌جد به آن پرداخته شود.

وی اولویت کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار را نظارت جدی عنوان کرد و افزود: جهاد کشاورزی علاوه‌بر نظارت بر توزیع کالاهای اساسی لازم است در کار بازرسی‌ها همراه با کمیته تنظیم بازار بیش‌از‌پیش پای کار باشد.

سلگی با اشاره به اینکه نهاوند قطب تولید گشنیز در کشور است، گفت: متأسفانه آن‌طور که باید در این خصوص تمهیدات لازم اندیشیده نشده که این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد.

شناسه خبر 51825