شناسه خبر:62176
1401/8/14 23:34:03

سپهرغرب، گروه خبر: معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: 403 میلیون دلار معادل 845 هزار تن انواع کالا در 6 ماهه امسال از مرزهای استان کردستان صادر شده است.

طاها سمیعی دراین‌باره اظهار کرد: 403 میلیون دلار معادل 845 هزار تن انواع کالا در 6 ماهه امسال از مرزهای استان کردستان صادر شده که 79 دهم درصد از کل صادرات کشور است.

وی با عنوان اینکه تلاش تولیدکنندگان در مسیر تولید کالاهای با کیفیت پیش‌نیاز اصلی در افزایش سهم کردستان در پازل صادرات کشور است، گفت: عدم حمل یکسره کالا در مرزهای کردستان یکی از چالش‌های استان در زمینه صادرات است که امیدواریم اقدامات لازم در راستای رفع این مشکل انجام شود.

به گفته معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان، محدودیت‌ها یا ممنوعیت‌های مقطعی یا فصلی برخی محصولات از سوی طرف عراقی از دیگر موانع صادرات در استان است.

سمیعی با بیان اینکه بیشتر صادرات از مرزهای استان در نیمه دوم سال انجام می‌شود، گفت: در 6 ماهه اول امسال بیش از 403 میلیون دلار معادل 845 هزار تن انواع کالا از مرزهای استان کردستان به خارج از کشور صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: هندوانه، گوجه فرنگی زراعی و گلخانه‌ای، تراکتور کشاورزی با قدرت بیش از 110 قوه اسب بخار، بستنی و اقلامی دیگر ازجمله محصولات صنعتی و کشاورزی صادر شده از مرزهای کردستان بوده است.

به گفته معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان، عمده صادرات کردستان به کشور عراق بوده که کشورهای افغانستان، سوریه، روسیه و ارمنستان دیگر کشورهای هدف صادرات کشور ما هستند.

شناسه خبر 62176