شناسه خبر:67278
1401/12/24 15:37:10
رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر همدان:

استقلال عمل و هویت علمی شورای پژوهشی تضعیف شده است

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر همدان گفت: معتقدم درحال‌حاضر استقلال عمل شورای پژوهشی و هویت علمی این شورا تضعیف و روال کار از قاعده قبلی خارج شده است.

علی رضایی در نطق پیش از دستور صحن با اشاره به فلسفه تشکیل مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا اظهار کرد: فلسفه این مرکز که اکنون به شورای پژوهشی تغییریافته، تقویت کارهای علمی و مطالعاتی شورا و شهرداری بوده است.
وی با بیان اینکه با تشکیل این نهاد علمی و پژوهشی تلاش بر تقویت چهره علمی و مطالعاتی پارلمان شهری بود، گفت: با هدف مذکور، این نهاد در دور چهارم تشکیل شد و پارلمان شهری همدان در این حوزه پیشقدم و پیشتاز در مقایسه با سایر شهرها بود.
رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: در زمان تشکیل این نهاد، اعضا بر استقلال عمل و استفاده از چهره‌های شاخص علمی و نخبگانی در موضوعات مرتبط با مدیریت شهری خارج از جریان‌های سیاسی شهر تأکید داشته و بر این اساس اعضای شورای پژوهش و شوراهای فرعی متناسب با موضوعات تشکیل شد.
رضایی به بازتاب بسیار خوب تشکیل شورای پژوهشی در بین شهروندان و به ویژه در دانشگاه‌ها و مراکز علمی، پژوهشی و تحقیقاتی در بین دستگاه‌ها اشاره کرد و افزود: معتقدم در حال حاضر استقلال عمل شورای پژوهشی و هویت علمی این شورا تضعیف و روال کار از قاعده قبلی خارج شده است.
رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه فلسفه تشکیل شورای پژوهشی، تقویت کارهای علمی و مطالعاتی شورا و شهرداری بوده است، گفت: معتقدم در حال حاضر استقلال عمل شورای پژوهشی و هویت علمی این شورا تضعیف و روال کار از قاعده قبلی خارج شده است.
وی با تأکید بر اینکه عملاً شورای پژوهشی تحت سلطه کمیسیون‌ها قرار گرفته است، تصریح کرد: اعتبار علمی این مرکز خدشه‌دار شده است به طوری که شهرداری در سال 1400 و 1401 تمام مطالعات در موضوعات مختلف را بدون نظر و مصوبه شورای پژوهشی انجام داده است که خلاف قانون و مصوبه شورا است.
رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: شهرداری حق‌الزحمه اساتید شورای پژوهشی و کارگروه‌های علمی را هنوز پرداخت نکرده است که برخی از این موارد مربوط به دوره پنجم است.
رضایی با اشاره به رایزنی‌ها با شهردار و معاون مالی شهردار به منظور پرداخت حق‌الزحمه اساتید این شورا و کارگروه‌های علمی خاطرنشان کرد: این مهم تا کنون عملی نشده است.
وی خواستار ارسال طرح‌های مطالعاتی به شورای پژوهشی شد و گفت: عدم ارسال طرح‌های مطالعاتی، دهن کجی به شورای پژوهشی است.
رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان در پایان اظهار کرد: لازم است ساختار فعلی مرکز شورای پژوهشی اصلاح و استقلال و هویت علمی این مرکز تقویت شود.

شناسه خبر 67278