شناسه خبر:79100
1402/11/14 12:01:04

با افتتاح پروژه دانشکده شیمی و علوم نفت و فاز دوم دانشکده مهندسی در دانشگاه بوعلی‌سینا همدان سیر تحول زیرساختی دانشگاه بوعلی سینای همدان شتاب گرفت

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این آیین از ایجاد سه مجموعه اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها در کشور خبر داد و گفت: این مراکز در تپه عباس‌آباد، سیستان و بلوچستان و دانشگاه بوعلی‌سینا ایجاد می‌شود.

محمدعلی زلفی‌گل اظهار کرد: امروز شاهد شهرک دانشگاه بوعلی‌سینا هستیم که افتخار آموزش عالی و شهر همدان است و باید بدانیم این مهم نتیجه عمر بزرگان بوده که قدردان آن‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه در هر سفر استانی 60 تا 150 میلیارد تومان از اعتبارات وزارت نفت برای تکمیل و احداث پروژه‌ها بهره‌مند می‌شویم که قدردان وزارت نفت هستیم، گفت: وزارت نفت به دانشکده شیمی و علوم نفت همدان نگاه ویژه دارد و از این مجموعه حمایت خواهد کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ساختن بسیار سخت است و خراب کردن راحت، ادامه داد: یادمان باشد هرگاه تصمیمی گرفتیم که منشأ تخریب است، بدانیم برای ساختن آن زحمات زیادی کشیده شده است.

وی بیان کرد: در اکثر دانشگاه‌های کشور اتفاقات خوبی درحال وقوع است و دولت نگاه ویژه‌ای به دانشگاه دارد.

زلفی‌گل با اشاره به اینکه امیدواریم در این راستا اردیبهشت‌ماه سال آینده اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها در دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار شود، خطاب به مسئولان دانشگاه بیان کرد: حمایت از افرادی که وارد دانشگاه می‌شوند، مهم است و با این برخورد وابستگی سازمانی افزایش می‌یابد‌ و باید قدر پیشینیان را هم بدانیم.

وی با اشاره به اینکه خاطرات خوبی را در این دانشگاه داریم و دست بزرگان را می‌بوسیم، گفت: این دانشگاه به‌واسطه بوعلی‌سینا دانشمندان برجسته‌ای دارد و خوشبختانه به جایگاه خود رسیده و امیدوارم بیش از این نیز تقویت شود.

استاندار همدان نیز از تخصیص 120 میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه بوعلی‌سینا از محل سفر ریاست جمهوری خبر داد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: به یمن انقلاب شکوهمند دستاوردهای زیادی را تجربه کردیم و این انقلاب بزرگ ما را از تاریکی به روشنایی سوق داد.

وی با اشاره به اینکه امروز ایران اسلامی به قدرت‌های بزرگ منطقه تبدیل شده و خداوند متعال استعدادهای زیادی به ما داده که هرجا رشد و پیشرفتی باشد نام ایران و ایرانی هم هست، گفت: از اعتبارات پُرخیر و برکت سفر ریاست جمهور و از مجموع 14 هزار میلیارد تومان اعتباری که تخصیص یافت، تاکنون 5 هزار میلیارد تومان محقق شده است.

استاندار همدان افزود: سهم وزارت علوم 600 میلیارد تومان بود و سهم دانشگاه بوعلی‌سینا 160 میلیارد تومان تعیین شد که 120 میلیارد تومان محقق شده است.

وی با اشاره اینکه به‌زودی دو بلوک خوابگاه دانشجویی در دانشگاه بوعلی‌سینا به‌زودی احداث می‌شود که 700 نفر خواهران اسکان داده می‌شود، گفت: تکمیل آزمایشگاه دامپزشکی و پذیرش دکترلی دامپزشکی را در این دانشگاه خواهیم داشت.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به افتتاح فاز دوم دانشکده مهندسی و پروژه دانشکده شیمی و علوم نفت، خاطرنشان کرد: اختصاص چهار بلوک خوابگاهی در دانشکده صنعتی و تأسیس چندین رشته ارشد و دکترا در این دانشگاه مد نظر است.

وی با بیان اینکه حمایت مالی از دانشکده سیدجمال‌الدین و استقرار کامل دانشگاه در ملایر و حمایت ویژه از پروژه‌های آموزشی این شهرستان مورد توجه قرار گرفته است، گفت: با ارتباط بین دانشگاه و پارک علم و فناوری، شاهد ارتقای کمی و کیفی محصولات در واحدهای تولیدی استان خواهیم بود.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا همدان اظهار کرد: امروز اینجا جمع شدیم تا یکی از دستاوردهای نظام شکوهمند اسلامی را جشن بگیریم و امروز شاهد افتتاح سه پروژه مهم در دانشگاه بوعلی‌سینا هستیم.

حسین رضوان بیان کرد: آغاز پروژه‌های دیگر را هم امروز خواهیم داشت و دانشگاه بوعلی‌سینا سیر تحولی را طی می‌کند و در این دو سال پروژه‌هایی تعیین تکلیف شدند‌.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا همدان با اشاره به اینکه امروز دانشکده شیمی با 13 هزار متر مربع افتتاح می‌شود، عنوان کرد: هفت هزار و 200 متر دانشکده مهندسی نیز به نتیجه رسیده است و ساختمان D8 افتتاح می‌شود.

رئیس دانشکده شیمی و علوم نفت دانشگاه بوعلی‌سینا همدان نیز با اشاره به اینکه ساخت پروژه دانشکده شیمی و علوم نفت 14 سال طول کشیده است، اظهار کرد: ما از سال 1401 این پروژه را آغاز کردیم و امروز خوشبختانه تکمیل شده است.

جلال بصیری‌پارسا با اشاره به اینکه پروژه در 13 هزار متر ساخته شده است، عنوان کرد: دانشکده شیمی و علوم دستاوردهای زیادی داشته که امیدواریم همچنان بتوانیم مسیر پیشرفت را طی کنیم.

رئیس دانشکده مهندسی ابن‌سینا نیز با بیان اینکه دانشکده مهندسی از سال 1362 تاکنون هشت هزار و 200 فارغ‌التحصیل داشته است، اظهار کرد: یک‌هزار و 800 دانشجوی فعال در سه مقطه کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا داریم.

آرش فتاح‌حسینی با اشاره به اینکه در دانشکده مهندسی بیش از 20 گرایش در مقطع دکترا داریم، گفت: در یک دهه اخیر این دانشکده 32 جلد کتاب چاپ شده و بیش از 45 طرح و بیش از 25 اختراع داشته است.

وی با اشاره به اینکه فاز دوم دانشکده مهندسی چیزی بالغ‌بر هشت هزار متر به فضای دانشکده اضافه می‌کند، افزود: با توجه به روند افزایشی پذیرش دانشجویان نیاز به وجود کلاس‌هایی با فضاهای بزرگ‌تر برای تجمیع دروس عمومی و تأسیس آزمایشگاه‌ها با نیاز جدید گروه‌ها و نیز اضافه شدن گروه‌هایی نظیر نقشه‌برداری، هوافضا و تعمیر و نگهداری هواپیما است.

رئیس دانشکده مهندسی ابن‌سینا با بیان اینکه اقتضائات دانشکده مهندسی می‌طلبد ارتباط تنگاتنگی با دانشگاه‌های دیگر داشته باشیم، ابراز کرد: تجهیز دانشکده نیاز به همراهی وزیر علوم دارد و می‌طلبد تأمین اعتبار شود تا هفته دولت فاز دوم مهندسی به‌طور کامل به بهره‌برداری شود.

رئیس دانشگاه D8 نیز با بیان اینکه دانشگاه ما دارای چند ویژگی است که کاملاً بین‌المللی بوده و هیئت‌علمی آن از هشت کشور تشکیل می‌شود، اظهار کرد: یک دانشگاه بین‌المللی در همدان تأسیس می‌شود که مشکلاتی را هم دارد و باید حل کرد، البته نمونه‌ای در کشور ندارد.

عباس افخمی با اشاره به اینکه دانشگاه قرار است یک شبکه دانشگاهی داشته باشد و تفاهم‌نامه‌ای با کشورهایی منعقد کردیم، افزود: پذیرش دانشجوی ایرانی نداریم که از وزیر علوم درخواست کردیم تا جذب دانشجوی محدود داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امتیاز بزرگ ما این است که مورد حمایت ویژه وزیر علوم و رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا بودیم، عنوان کرد: امیدواریم مشکلات حل شود، اما باید بگویم یکی از مسائل این بود که ساختمان مستقل نداشتیم و با حمایت دکتر رضوان، این مهم انجام شد.

 

شناسه خبر 79100