شناسه خبر:8095
1398/2/23 09:24:19

سپهرغرب، گروه خبر: عملیات راه‌سازی طرح چهارخطه کردن جاده بانه- سه‎راه بویین در ابتدای مسیرهای بانه- مریوان و بانه- سیرانبند با حضور مسؤولان محلی شهرستان بانه آغاز شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان بانه روز گذشته در آغاز عملیات اجرایی طرح راه‌سازی چهارخطه کردن بانه- سه‎راه بویین، گفت: این پروژه درواقع فاز نخست طرح چهار بانده‌ کردن مسیر بانه- سیرانبند و بخشی از طرح اصلی سقز- بانه- سیرانبند بوده که در سال‌های گذشته بخش‌هایی از آن در محور بانه- سقز انجام شده‎است.

محمد امین‌زاده تصریح کرد: امروز عملیات اجرایی مسیر بانه- سیرانبند نیز به طول پنج کیلومتر تا سه‎راه بویین آغاز شده‎است.

وی اعتبار این پروژه برای سال جاری را 80 میلیون ریال ذکر کرد و گفت: در صورت رفع معارض و موانع موجود، این طرح در مدت 18 ماه به اتمام و بهره‌برداری خواهد رسید.

امین‌زاده با اشاره به ضرورت اجرای طرح چهاربانده کردن بانه- سه‎راه بویین، خاطرنشان کرد: این مسیر یکی از محورهای سانحه‌خیز شهرستان بانه است که متأسفانه سالانه شاهد حوادث ناگوار جاده‌ای و تلفات جانی و مالی به شهروندان و مسافران در آن بوده‌ایم.

سرپرست فرمانداری شهرستان بانه گفت: از طرفی در ابتدای مسیر بین شهری بانه- مریوان و مسیر اصلی بانه به طرف بازارچه سیرانبند قرار دارد؛ از این رو چهارخطه کردن آن در راستای کاهش آسیب‌ها و خطرات جاده‌ای از ضرورت‌هایی است که موجب شده اجرای این طرح در دستور کار جدی مسؤولان اجرایی قرار گیرد.

شناسه خبر 8095