شناسه خبر:10922
1398/5/20 08:40:58

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: این استان خواستگاه بهترین زعفران دنیا با درآمدزایی خوب و مصرف آب کم است.

نوربخش حاتمی روز گذشته در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه سازمان جهاد کشاورزی استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نظام جمهوری اسلامی ایران، شهید صارمی و دیگر همرزمانش، اصحاب رسانه را نماینده مردم و چشم بینای جامعه دانست.

وی با اشاره به ظرفیت‌های این استان، عنوان کرد: متأسفانه کرمانشاه در بخش کشاورزی در جایگاه و شأن و مرتبه‌ای که باید باشد، نیست، استان ما دو میلیون و 500 هزار هکتار وسعت دارد که بیش از یک‌ میلیون و 500 هزار هکتار آن جنگل و مراتع است؛ حدود 950 هزار هکتار اراضی باغی و دیم دارد، اما با آن چیزی که باید باشیم فاصله داریم، با توجه به قابلیت‎های موجود، کرمانشاه شایسته این وضعیت بیکاری و اقتصادی نیست و بایستی وضع بهتر از این باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تأکید کرد: بخش کشاورزی استان را ما نه خودمان خوب شناختیم و نه خوب معرفی کرده‌ایم، اگر فقط نخود و زعفران استان را احیا کنیم، کرمانشاه متحول می‌شود، اما برای نخود حرف برای گفتن نداریم، باید از نخود و ارزش‎افزود آن حمایت کنیم.

وی استان کرمانشاه را بهترین خواستگاه کشت زعفران معرفی کرد و افزود: سال گذشته زعفران استان با قیمت کیلویی 14 الی 15 میلیون تومان فروخته شد که 50 درصد بالاتر از قیمت کشوری است و اشتغال‌زایی 250 تا 300 نفر روز را در سال، با درآمدزایی خوب و مصرف آب کم به همراه دارد.

حاتمی از دیگر محصولات استان به پیاز هرسین، انجیر ریجاب، گیلاس صحنه، اسب کرد و موارد دیگر اشاره کرد و ادامه داد: لازم است کمک کنیم تا تقویم جشنواره‌ای برای ظرفیت‌های استان داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تأکید کرد: بیش از 12 هزار فارغ‌التحصیل بخش کشاورزی می‌تواند اقتصاد استان را در این زمینه متحول کنند.

حجت‌الاسلام جواد نباتی، مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در این جلسه ضمن تبریک هفته خبرنگار، اظهار کرد: خدمات خبرنگاران در حوزه سازمان جهاد کشاورزی استان در انعکاس اخبار این نهاد چشمگیر بوده، به‌نحوی که وقایع طی 40 سال انقلاب اسلامی در استان را به سمع و نظر عموم رسانده‎است.

 

شناسه خبر 10922