شناسه خبر:25569
1399/5/2 02:28:04

سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان اعلام کرد: از نیمه دوم سال گذشته تاکنون اسناد تک‌برگی گرفته‌شده به‌نام دولت توسط این اداره کل حدود سه هزار و 176 فقره است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، علیرضا صارمی اعلام کرد: با تلاش همکاران حوزه معاونت املاک و حقوقی به‌طور کلی از نیمه دوم سال گذشته تاکنون موفق به گرفتن حدود سه هزار و 176 فقره سند تک‌‌برگی املاک و اراضی دولت در سطح استان شده‌ایم.

وی تأکید کرد: مستندسازی املاک و اراضی دولتی که یکی از راه‌های حفاظت و صیانت از املاک دولت است، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و براساس قانون جامع حدنگار و نیز تکلیف ابلاغی سازمان ملی زمین و مسکن، گرفتن و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگ از اولویت‌های وظایف ابلاغی به این اداره کل بوده است. صارمی همچنین بیان کرد: در سال جاری طی برنامه‌ریزی صورت‌گرفته روند گرفتن اسناد تک‌برگی و تبدیل اسناد دفترچه‌ای تداوم‌ می‌یابد.

وی به عملکرد مؤثر اداره حقوقی این معاونت در سه‌ماهه نخست سال جاری اشاره و عنوان کرد: با دفاع مؤثر و پیگیری همکاران واحد حقوقی، احکام قضائی عمدتاً به نفع دولت صادر می‌شود، در این سه‌ ماه از مجموع 24 پرونده مختومه در این حوزه، حکم 13 پرونده به له دولت صادر شده است.

صارمی یادآور شد: در سه‌ماهه سال جاری از مجموع 52 پرونده در جریان نیز 33 پرونده له دولت صادر شده است. سرپرست معاونت املاک و حقوقی در پایان خاطرنشان کرد: در این سه‌ماهه واگذاری 32 هزار و 741 متر مربع زمین مسکونی و غیر مسکونی از طریق مزایده و پرداخت 55 مورد مابه‌ازای ریالی به اقشار ویژه انجام شده است.

شناسه خبر 25569