شناسه خبر:29098
1399/7/2 18:05:00

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) همدان گفت: هم‌زمان با هفته دفاع مقدس 13 طرح محرومیت‌زدایی در این استان بهره‌برداری شده است.

سرهنگ‌ پاسدار علی قره‌باغی روز گذشته بیان کرد: این طرح‌ها شامل سامان‌دهی گلزار شهدا، خانه عالم، لایروبی قنوات و تعمیر و بازسازی مساجد و کانون فرهنگی به‌مناسبت چهلمین سال دفاع مقدس است.

وی اضافه کرد: بخشی از منابع مورد نیاز اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی توسط سپاه همدان و سازمان بسیج سازندگی تأمین و بخش دیگر آن نیز از سوی استانداری همدان پرداخت شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان افزود: این مجموعه اقدام به احداث خانه عالم در دهستان‌های با موقعیت جغرافیای مناسب و مجور روستاهای بدون خانه عالم و شناسایی دهستان‌های پُرجمعیت بدون خانه عالم کرده تا دیگر روستاهای مجاور را نیز پوشش دهد.

سرهنگ قره‎باغی بیان کرد: 100 درصد اعتبار مورد نیاز برای مرمت، محوطه‌سازی، روشنایی، نقاشی، اصلاح نما و سرویس بهداشتی مساجد موجود در مناطق محروم توسط بسیج سازندگی تأمین و پرداخت می‌شود.

وی افزود: برای مناسب‌سازی منزل مددجویان بهزیستی نیز بین بسیج سازندگی و اداره کل بهزیستی قرارداد منعقد شده است که بتوان براساس نوع معلولیت افراد زمینه‌ای را فراهم کرد تا آن‌ها به‎راحتی بتوانند در داخل خانه تردد داشته باشند و در استفاده از سرویس بهداشتی و حمام با مشکل مواجه نشوند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان خاطرنشان کرد: سال گذشته هم‌زمان با هفته بسیج یک‌هزار و 60 طرح محرومیت‌زدایی در این استان بهره‌برداری ‌شد و برای امسال نیز طرح‌هایی پیش‌بینی شده است.

به‎مناسبت هفته دفاع مقدس اجرای بیش از 322 برنامه شاخص محوری توسط نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌ها در قالب یک‌هزار و 800 فعالیت در استان همدان آغاز شد.

کشور عراق در 31 شهریورماه سال 59 به ایران حمله نظامی کرد و به همین مناسبت همه‌ساله برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس از 31 شهریورماه آغاز می‌شود.

شناسه خبر 29098