شناسه خبر:31657
1399/8/21 13:37:10
مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمانشاه خبر داد؛

رسیدگی به بیش‌از 10هزار پرونده تخلف در تعزیرات کرمانشاه

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از رسیدگی و صدور حکم برای بیش از 10 هزار فقره پرونده تخلف بخش‌های مختلف در شعب این سازمان در سطح استان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

قهرمان شاهی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با گرانی‌های اخیر کالاها و برخورد با این گرانی‌ها، اظهار کرد: این سازمان با افزایش گشت‌های مشترک تعزیرات، تاکید ویژه بر مقابله با احتکار و اختفا کالا به قصد گران‌فروشی، تکریم ارباب رجوع، رسیدگی دقیق و فوری به شکایات، حمایت از تولید، اجرای مرّ قانون، افزایش هماهنگی با سایر سازمان‌های دخیل و… اقدامات اساسی و عملیاتی برای مهار و برخورد با گرانی‌های بی‌دلیل و بدون توجیه برخی از کالاها در دست اجرا دارد.

وی با اشاره به وظایف، نقش و نحوه حضور تعزیرات حکومتی در بازار، افزود: این سازمان با همکاری سازمان‌های نظارتی دیگر از جمله اتاق اصناف، سازمان صمت، مرکز بهداشت و پلیس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی در قالب گشت‌های مشترک نظارتی به صورت روزانه در 2 شیفت صبح و بعدازظهر اقدام به کنترل و نظارت بر قیمت کالاها در سطح شهر می‌کند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت: در بحث مبارزه با تخلفات واحدهای صنفی، قاچاق و بهداشتی از ابتدای سال جاری تا کنون 10 هزار عدد ماسک، یک هزار تن شکر، 6 تن کره تقلبی، یک هزار و 896 حلب روغن 810 گرمی، 44 حلب روغن پنج کیلویی، یک هزار قوطی روغن خوراکی، 100 تن جو، 12 دستگاه کولر و مواد شوینده به ارزش 300 میلیون ریال کشف شده است.

شاهی ادامه داد: 12 تن پیاز در شهرستان اسلام آباد، 2 هزار تن جو در شهرستان صحنه، چهار تن پیاز و 26 تن شکر در شهرستان پاوه، 10 تن روغن خوراکی در شهرستان سنقر، و سه انبار کالاهای ساختمانی در شهرستان پاوه از جمله دیگر کشفیات احتکاری این سازمان با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، صمت و سربازان گمنام امام زمان (ع) بوده است.

وی تصریح کرد: پرونده کشفیات روغن‌های خوراکی در حال رسیدگی است، اما دستور توزیع این روغن‌ها توسط شعبه تعزیرات حکومتی در شهرستان‌های مذکور صادر شده است.

شاهی با تاکید بر اینکه وظیفه نظارت و کنترل بر بازار بر عهده سازمان‌های نظارتی است و تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی، صدور حکم و اجرای حکم را دارد، بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، تعداد هشت هزار و 167 فقره پرونده در بخش کالا و خدمات، تعداد یک هزار و 660 فقره پرونده در بخش قاچاق کالا و ارز و تعداد 793 فقره پرونده در بخش بهداشت، دارو و درمان در استان واصل شده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه افزود: 90 درصد از پرونده‌های بخش کالا و خدمات، 99 درصد از پرونده‌های بخش قاچاق کالا و ارز و 100 درصد از پرونده‌های بخش بهداشت و درمان مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تعزیرات حکومتی استان برابر قانون و وظایف‌های سازمانی با متخلفان برخورد می‌کند، ادامه داد: از تعداد پرونده‌های رسیدگی شده، حکم 669 میلیارد و 996 میلیون ریالی جریمه نقدی در بخش کالا و خدمات، 424 میلیارد و 838 میلیون ریالی جریمه نقدی در حق صندوق دولت و ضبط پایه کالاهای قاچاق در بخش قاچاق کالا و ارز و یک میلیارد و 794 میلیون ریالی جریمه نقدی در بخش بهداشت، دارو و درمان صادر شده است.

به گفته شاهی، بیشترین فراوانی تخلفات در بخش کالا و خدمات و بهداشت و دارو؛ عدم درج قیمت، گرانفروشی، عدم صدور فاکتور، تقلب و کم فروشی و… در بخش قاچاق؛ لوازم خانگی، پوشاک، سیگار، برنج و… بوده است.

وی به دلایل اختلاف قیمت برخی از کالاها در سطح بازار اشاره کرد و گفت: نوسانات قیمت کالاها ناشی از تغییر قیمت ارز، حمل و نقل و اخذ درصدهای متفاوت از قیمت قانونی کالا موجب قیمت‌های متفاوت یک کالا در بازار می‌شود و نیز به علت ارز نیمایی و نوسانات ارزی گاهاً قیمت‌های خرید افزایش می‌یابد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با بیان اینکه عده‌ای معدود در شرایط خاصی اقدام به تخلف می‌کنند، تاکید کرد: این سازمان با جدیت و سختی بیشتری پرونده‌های دارای شاکی و متشاکی را مورد رسیدگی قرار می‌دهد و در صورت اثبات مورد شکایت، حق شاکی را بر اساس نظریه کارشناس رسمی اخذ خواهد کرد.

شاهی گفت: همشهریان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در بخش‌های مختلف، به صورت حضوری و یا از طریق سامانه پیامکی 300000135 تعزیرات حکومتی و شماره تلفن 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت آن را گزارش کنند.

شناسه خبر 31657