شناسه خبر:39428
1400/1/30 09:50:30

سپهرغرب، گروه خبر: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اسفندماه سال گذشته و در راستای مقابله با شیوع بیماری کوید 19 تعداد 25 دستگاه تجهیزات و وسایل پزشکی برای مراکز درمانی استان تأمین شد.

صدیق جدیدالاسلام روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با تشریح عملکرد معاونت درمان در مقابله با کوید 19 در اسفندماه سال گذشته، اظهار کرد: نظارت بر حُسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مراکز درمانی تابعه به‌خصوص تجویز داروهای بیماران مبتلا به کوید 19 انجام شده است.

وی با اشاره به اقدامات لازم در راستای تأمین تجهیزات و وسایل پزشکی سرمایه‌ای، درمانی و تشخیصی در این بازه زمانی، گفت: تأمین تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای شامل دستگاه اکمو برای بیمارستان توحید، سونیکید بیمارستان بعثت، خلوص‌سنج مرکز قدس و کولپوسکوپ برای بیمارستان امام خمینی (ره) سقز از هر کدام یک دستگاه انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: یک دستگاه ساکشن پرتابل، چهار دستگاه مانیتور علائم حیاتی، یک دستگاه مانیتور سانترال و پمپ سرم و پالس اکسیمتر، فتال مانیتورینگ، برانکارد ریکاوری، ویلچر از هر کدام دو دستگاه، نبولایزر و الکتروکوتر هر کدام یک دستگاه برای بیمارستان شفا در سقز و سه دستگاه ملشین بی‌هوشی برای بیمارستان شهید بهشتی قروه اختصاص یافته است.

وی به انجام اقدامات لازم در راستای تأمین تجهیزات حفاظت فردی و وسایل پزشکی مصرفی و دارو اشاره کرد و یادآور شد: همه داروهای مورد نیاز برای درمان بیماران بستری و سرپایی در مدت زمان یادشده تأمین شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: همچنین از مطب‌ها و مراکز درمانی سطح شهرستان سنندج درخصوص رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در ویزیت بیماران با مشارکت مرکز بهداشت سنندج و ارسال پسخوراند برای اصلاح فرآیند موجود در مراکزی که براساس پروتکل اقدام کرده‌اند، بازدید شده است.

شناسه خبر 39428