شناسه خبر:41015
1400/3/2 10:57:24

سپهرغرب، گروه خبر: خشک‌سالی اگرچه به کشاورزی اکثر مناطق کشور و استان کرمانشاه آسیب جدی وارد کرده، اما در این بین کشاورزان قصر شیرینی بیش از دیگر کشاورزان استان طعم تلخ خشک‌سالی را زیر زبان خود احساس کرده‌اند.

این‌روزها که فصل برداشت خوشه‌های طلایی گندم در شهرستان گرمسیری قصر شیرین فرا رسیده، کشاورزان این شهرستان وقتی از برخی مزارع امکان برداشت محصول را ندارند، بیشتر طعم تلخ خشک‌سالی را حس می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قصر شیرین با اشاره به اُفت حدود 12 هزار تُنی تولید گندم و جو در این شهرستان، گفت: درحالی که برآورد می‌شد میزان تولید گندم و جو شهرستان به حدود 20 هزار تُن برسد، این میزان در حدود هشت هزار تُن خواهد بود.

مراد محمودیان‌فر تأکید کرد: به‌دلیل خشک‌سالی و کمبود میزان بارندگی‌ها برخی از مزارع دیم گندم و جو شهرستان قابلیت برداشت محصول ندارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قصر شیرین با بیان اینکه امسال حدود 14 هزار هکتار از اراضی شهرستان قصر شیرین زیر کشت گندم و جو رفته بود، گفت: تنها سه هزار و 300 هکتار از این اراضی آبی بوده و مابقی دیم هستند که بخش اعظم آن‌ها اصلا قابلیت برداشت محصول نداشتند.

وی سپس اشاره‌ای هم به خسارت خشک‌سالی به دیگر محصولات کشاورزی شهرستان قصر شیرین کرد و افزود: درحالی که سالانه حدود 50 هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان تولید می‌شود، امسال احتمالاً تحت تأثیر خشک‌سالی این میزان به کمتر از 40 هزار تُن خواهد رسید.

محمودیان‌فر در ادامه با اشاره به تلاش برای حمایت از کشاورزان قصر شیرینی، گفت: تنها حمایتی که می‌توانیم از کشاورزان به‌عمل بیاوریم این است که تلاش کنیم تا غرامت بیمه‌ای آن‌ها به‌موقع پرداخت شود.

شناسه خبر 41015