شناسه خبر:50145
1400/10/2 08:49:17

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان با اشاره به اینکه تا پایان آذر 137 نفر کردستانی در پانزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان شرکت کردند، گفت: شرکت در این جشنواره تا 24 دی ماه سال جاری تمدید شده است.

کامل گلباغی در نشست مجازی با خبرنگاران استان با اشاره به اینکه 74 برادر و 63 خواهر از اعضای کانون‌های مساجد استان تاکنون در رشته‌های مختلف جشنواره مدهامتان شرکت کردند، اظهار کرد: با توجه به مشارکت پرشور و درخواست‌های متعدد بچه‌های مسجد از این دوره از مسابقات قرآنی زمان شرکت تا 24 دی‌ماه تمدید شد.

وی به رشته‌های این دوره از جشنواره اشاره کرد و افزود: از این تعداد دو نفر در رشته قرائت تحقیق، یک نفر قرائت تقلیدی، 12 نفر قرائت ترتیل، 17 نفر مفاهیم، 13 نفر اذان، 9 نفر حفظ کل، 63 نفر حفظ جزء 30، پنج نفر قرائت نماز، 6 نفر مکبری، 9 نفر در رشته استعدادیابی این دوره جشنواره قرآنی مدهامتان ثبت نام کردند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کردستان افزایش چشمگیر مشارکت اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در پانزدهمین دوره مدهامتان را نتیجه برنامه‌ریزی، تلاش، پشتکار و دغدغه قرآنی فعالان این حوزه علیرغم همه موانع و محدودیت‌های موجود دانست و گفت: باتوجه به این که بخش ویژه مسابقات مدهامتان امسال جلسات سنتی قرآن است انتظار می‌رود در مدت باقی مانده اعضای کانون‌های مساجد در این بخش هم شرکت فعالی داشته باشند.

گلباغی با بیان اینکه این دوره از رقابت‌های قرآنی مدهامتان در سه رده سنی برگزار می‌شود، یادآور شد: رده‌های سنی زیر هفت سال، هفت تا 16 سال و 16 تا 30 سال عضو کانون‌های مساجد استان می‌توانند با مراجعه به سامانه بچه‌های مسجد به نشانی اینترنتی www.bachehayemasjed.ir در این دوره از مسابقات قرآنی ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه 16 نفر از اعضای کانون‌های مساجد استان در مرحله کشوری چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان خوش درخشیدند، اظهار کرد: امیدواریم در سال جاری نیز مانوسین با قرآن کردستانی در مرحله کشوری این دوره از رقابت‌های قرآنی بدرخشند.

شناسه خبر 50145