شناسه خبر:53121
1400/12/15 09:26:18
سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه خبر داد:

اختصاص 776 میلیارد ریال تسهیلات برای مشاغل خانگی در کرمانشاه

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه از اختصاص 776 میلیارد ریال تسهیلات برای مشاغل خانگی در کرمانشاه خبر داد.

مختار احمدی اظهار کرد: مشاغلی خانگی به مجموعه فعالیت‌هایی که در چارچوب منزل صورت می‌گیرد، گفته می‌شود که این فعالیت‌ها در چهار دسته اصلی شامل صنایع دستی، تولید محصولات و خدمات کشاورزی، فرهنگی و هنری و دام‌پروری و شیلات مشغول به‌کار هستند و به‌طور کلی با احتساب زیرشاخه‌های آن‌ها حدود 320 شغل خانگی در ستاد سامانه مشاغل خانگی درحال فعالیت هستند.

وی افزود: تمام مشاغل خانگی زیر نظر چهار دستگاه اجرایی شامل سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار دارند که صدور مجوز و ارائه تسهیلات را انجام می‌دهند.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: هرساله اعتبارات مشاغل خانگی از جانب وزارتخانه و با هماهنگی بانک مرکزی انجام می‌گیرد که امسال نیز میزان 77 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار برای بخش مشاغل خانگی استان کرمانشاه در دو مرحله ابلاغ شده که نسبت به سال‌های گذشته بسیار افزایش داشته است.

احمدی با اشاره به نحوه ثبت‌نام افراد برای دریافت مجوز، بیان کرد: صدور مجوز برای مشاغل خانگی از سال گذشته به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود که افراد با مراجعه به سامانه مشاغل خانگی و انتخاب مهارت یا تجربه خود می‌توانند مدرک و مجوز را برای راه‌اندازی شغل خانگی خود از دستگاه‌های اجرایی مربوطه دریافت کنند.

وی ادامه داد: از زمان شروع فعالیت‌های مشاغل خانگی تاکنون 33 هزار و 800 مجوز برای این مشاغل در استان کرمانشاه صادر شده که دو هزار و 500 مجوز مربوط به سال جاری است.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه در سال 1397 با اجرای طرح توسعه ملی مشاغل خانگی استان کرمانشاه در جمع 9 استان پایلوت برای اجرایی شدن این طرح قرار داشت، گفت: در پی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین جهاد دانشگاهی و مرکز اجرای طرح توسعه ملی مشاغل خانگی در استان تهران مقرر شد جهاد دانشگاهی در استان کرمانشاه برای پیشبرد این طرح مراحل آموزشی و پشتیبانی را برای فعالان در عرصه مشاغل خانگی دنبال کند.

احمدی خاطرنشان کرد: صدور مجوزهای مشاغل خانگی به دو صورت مستقل و پشتیبان صادر می‌شود که تسهیلات درنظر گرفته‌شده برای مشاغل خانگی مستقل با نظر دستگاه‌های اجرایی تا سقف 100 میلیون تومان و برای مشاغل خانگی پشتیبان تا سقف دو میلیارد تومان پرداخت می‌شود.

شناسه خبر 53121