شناسه خبر:55230
1401/2/22 09:27:05

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان با بیان اینکه آبرسانی به 160 روستای محروم استان با جمعیت بیش از 20 خانوار با همکاری بسج سازندگی در دستور کار است از آمادگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان نسبت به ورود مواکب به موضوع آبرسانی در ایام محرم، صفر و اربعین خبر داد.

فرهاد بختیاری‌فر ضمن تقدیر از نیت خداپسندانه ستاد عتبات عالیات به‌منظور مشارکت در موضوع آبرسانی به مناطق محروم اظهار کرد: تامین آب و جمع‌آوری فاضلاب دو رسالت و تکلیف اصلی شرکت آب و فاضلاب است.

وی ادامه داد: در حال حاضر دولت در خصوص موضوع آبرسانی به روستاها به ویژه روستاهای محروم تاکید فراوان دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان با اشاره به اینکه موضوع آبرسانی به روستاهای محروم با مصوبه ابلاغی از سوی وزارت نیرو در حال حاضر با همکاری قرارگاه سازندگی امام حسن (ع) در استان در حال پیگیری است بیان کرد: در همین راستا تخصیص 509 میلیارد تومان اعتبار به همین منظور در دستور کار قرار گرفت که مجموعا اعتبارات سال گذشته استان به صورت صد درصدی تخصیص پیدا کرد.

وی افزود: آبرسانی به 160 روستای محروم استان با جمعیت بیش از 20 خانوار با همکاری قرارگاه بسج سازندگی در دستور کار است.

بختیاری‌فر به همکاری خیرین در پروژه‌های جهاد آبرسانی اشاره کرد و گفت: ورود موکب‌داران به موضوع آبرسانی و یا ترویج فرهنگ بهینه مصرف در ایام خاص نظیر محرم، صفر و اربعین سرور و سالار شهیدان می‌تواند کمک حائز اهمیتی برای شرکت آب و فاضلاب استان است.

وی گفت: ستاد عتبات عالیات استان می‌تواند با همکاری موکب‌داران در موضوعاتی همچون ایجاد تاسیسات، اصلاح و یا ایجاد شبکه‌های آبرسانی، احداث مخازن، بهسازی قنوات و یا به اجاره گرفتن تانکرهای آبرسانی کمک حال شرکت آب و فاضلاب درخدمت‌رسانی به مناطق روستایی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان عنوان کرد: از آنجا که تعدادی از روستاها در لیست قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی(ع) قرار ندارند، لذا ستاد عتبات می‌تواند ضمن ورود به موضوع آبرسانی روستایی ظرفیت جهاد آبرسانی را تکمیل کند.

وی در خصوص اعلام آمادگی ستاد عتبات به منظور ورود به موضوع آبرسانی به روستاهای محروم گفت: پس از تهیه لیست نیاز روستاهای استان، مراتب جهت همکاری به اطلاع ستاد خواهد رسید.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان همدان نیز در این دیدار ضمن با اهمیت دانستن موضوع آبرسانی گفت: با تاکید ستاد اربعین کشور، موضوع ورود مواکب به آبرسانی به روستاهای محروم؛ ضمن ترویج فرهنگ بهینه مصرف آب در دستور کار قرار گرفت.

محمدعلی بادامی با بیان اینکه ستاد مرکزی نسبت به موضوع آبرسانی سیار در روستاهای محروم تأکید دارد، خاطرنشان کرد: پس از تهیه لیست از سوی شرکت آب و فاضلاب استان و اعلام آن به ستاد عتبات، برنامه‌ریزی به همین منظور انجام خواهد شد.

وی در پایان از همراهی مردم خیراندیش استان و جمع‌آوری مبالغ قابل توجه به‌منظور بازسازی عتبات و صرف در امور خیر خبر داد.

شناسه خبر 55230