شناسه خبر:62583
1401/8/25 08:09:52

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه تأمین مواد اولیه پتروشیمی هگمتانه با قید فوریت در دستور قرار گرفته است، گفت: تکمیل و تجهیز پتروشیمی ابن‌سینا نیز با دستور اکید وزیر نفت پیگیری خواهد شد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی با اشاره به جلسه با وزیر نفت و موضوعات مهم طرح‌شده در جلسه و همچنین قول مساعد پیگیری در این زمینه، اظهار کرد: نخستین موضوع، حل مشکل پتروشیمی هگمتانه بود؛ چراکه این شرکت منحصربه‌فرد در خاورمیانه از حیث تأمین خوراک اولیه دچار مشکلات بسیاری شده است.
وی افزود: این مجموعه با 350 نیروی انسانی درحال فعالیت است که اگر تأمین مواد اولیه صورت نگیرد، معیشت کارکنان مختل خواهد شد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس یادآور شد: حل مشکل پتروشیمی ابن‌سینا نیز دستور کار این جلسه بود، به‌طوری که برای تکمیل و تجهیز این پروژه نیازمند بالغ‌بر 300 میلیون دلار تسهیلات از صندوق توسعه و مشارکت بخش خصوصی هستیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مسئول پتروشیمی کشور از سوی وزیر نفت مأمور شده این مهم را پیگیری کند، تصریح کرد: موضوع سوم که به‌جدیت در دست پیگیری قرار گرفت، بحث زمین انبار نفت همدان بود.
حاجی‌بابایی با تأکید بر اینکه از دو سال پیش پیگیری‌هایی در راستای ایجاد مجموعه ورزشی و مجموعه سلامت با همکاری قرارگاه خاتم در این منطقه صورت گرفته است، گفت: دراین‌باره وزیر نفت دستور صریح داد تا به‌سرعت پیگیری شود.

شناسه خبر 62583