شناسه خبر:626
1397/6/27 21:18:02

سپهرغرب، گروه استان‌ها: مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان بر آمادگی مجتمع‌های خدماتی- رفاهی استان برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی تأکید کرد.
به گزارش سپهرغرب به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، مصطفی پناهنده در جمع مسؤولان کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعین استان همدان، اظهار کرد: تا قبل از آغاز طرح اربعین ضمن معرفی مدیران مجتمع‌های خدماتی- رفاهی استان، از تمامی این مجتمع‌ها بازدید لازم انجام می‌شود.
وی افزود: توسط گروه نظارت بر مساجد بین‌راهی و مجتمع‌های خدماتی- رفاهی از همه مجتمع‌ها به‌ویژه واحدهای در مسیر حرکت زائران، پمپ‌بنزین‌های جاده‌ای و مراکز بین‌راهی بازدید و برای استفاده در ایام مذکور، نواقص موجود برطرف می‌شود.
پناهنده با تأکید بر اینکه مجتمع‌ها باید آمادگی لازم را از هر نظر برای اجرای مطلوب طرح داشته باشند، تصریح کرد: سرویس‌های بهداشتی و ذخیره آب آشامیدنی و بهداشتی، مساجد و تأسیسات مجتمع‌های بین‌راهی فعال و ازلحاظ گرمایشی برای استراحت زائران آماده‌به‌کار باشند که در صورت نیاز موکب‌ها به سمت مجتمع‌های خدماتی رفاهی هدایت شوند.
مدیرکل راهداری استان همدان ادامه داد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت گاز استان نسبت به تأمین سوخت لازم و به‌موقع جایگاه‌های عرضه سوخت، اقدام و پیش‌بینی لازم برای مقابله با موقعیت‌های بحرانی در این ایام را انجام دهند.
پناهنده تصریح کرد: لازم است شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای سوخت‌گیری خارج از نوبت آمبولانس‌های اورژانس، هلال‌احمر و دستگاه‌های فعال در ستاد اربعین هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت گاز ضمن نظارت بر عملکرد جایگاه‌های نسبت به بازنگری جایگاه‌های سوخت و صدور دستورات لازم در خصوص رفع نقص احتمالی آن‌ها قبل از آغاز طرح اقدام کنند، اذعان کرد: همچنین شرکت نفت نسبت به افزایش سهمیه سوخت مجتمع‌های خدماتی- رفاهی و آمبولانس‌های گازوییل‌سوز اقدام کند.
این مقام مسؤول با بیان اینکه شرکت مخابرات نیز باید نسبت به حذف نقاط کور تلفن همراه درراه‌های مواصلاتی به‌خصوص مسیر حرکت زائران اقدام کند، گفت: شرکت احداث و نگهداری آزادراه کربلا نیز نسبت به تکمیل عملیات راهداری، فعال کردن کلیه گیت‌های عوارضی، مدیریت مناسب و بهینه عبور مسائل نقلیه از گیت‌ها با حداقل زمان ممکن و در صورت امکان ارائه تخفیف برای اتوبوس‌های زائران اقدام و نسبت به بازدید و بازسازی دوربرگردان‌های مناسب در آزادراه برای بهره‌برداری گشت‌های اورژانس، هلال‌احمر، پلیس‌راه و امداد خودرو اقدامات لازم را انجام دهد.
پناهنده یادآوری کرد: در صورت بروز شرایط خاص با هماهنگی پلیس‌راه از ناوگان اتوبوس‌رانی شهری برای انتقال زائران به نخستین شهر مسیر اقدام شود.
مدیرکل راهداری استان همدان افزود: همچنین به‌منظور تأمین ایمنی زائران، لازم است همه شهرداری‌های سطح استان آمادگی لازم برای استقرار اکیپ‌های آتش‌نشانی در محورهای مواصلاتی استان را داشته باشند.

شناسه خبر 626