شناسه خبر:63995
1401/9/29 09:03:28

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان رزن دارای شهرک‌ صنعتی 100 هکتاری بوده که همواره با چالش برق مواجه بوده و این امر مانع جذب سرمایه‌گذار برای شهرستان است.

حسن لطفی در جلسه بررسی مشکلات حوزه برق شهرک صنعتی رزن و پیگیری برای ایجاد پست برق 63 مگاوات این شهرک صنعتی با حضور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق باختر و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان اظهار کرد: دو یا سه سال پیش تفاهم‌نامه‌ای بین برق باختر و شهرک‌ صنعتی همدان با اعتباری افزون‌بر 32 میلیارد تومان منعقد شد که براساس مفاد آن قرار بود برق شهرک صنعتی رزن تأمین شود، اما از تاریخ قرارداد ماه‌ها است که می‌گذرد و هیچ اقدامی انجام نشده است.

وی افزود: انتظار است که امسال اعتبار مورد نیاز شهرک‌ صنعتی رزن و درگزین برای ارتقای زیرساخت‌های ظرفیت و توان برق تأمین شود.

لطفی با بیان اینکه دورترین نقاط روستایی استان مرکزی مجهز به کابل‌های خودنگهدار و انواع برق هستند، تصریح کرد: متأسفانه نشانی از کابل خودنگهدار برق در رزن و درگزین نمی‌بینیم و اگر هم هست، بسیار محدود بوده و چشمگیر نیست.

وی با تأکید بر اینکه تولیدکننده برای تولید در شهرک‌ صنعتی به برق نیاز دارد، خاطرنشان کرد: استقبال سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی رزن بسیار است، چراکه شهرک صنعتی رزن سرریز کارخانه‌های صنعتی قزوین را دارد؛ اما به‌دلیل ضعیف بودن و نبود زیرساخت برق از سرمایه‌گذاری در این شهرک‌ صنعتی منصرف شده و می‌روند. ضمن اینکه شهرک صنعتی قروه درگزین نیز همین وضعیت را دارد.

فرماندار رزن هم با بیان اینکه 13 کارخانه بزرگ و کوچک در شهرستان رزن درحال اجرا است، اظهار کرد: سه واحد مختلف صنعتی بزرگ برای سرمایه‌گذاری به شهرستان رزن آمدند که به‌دلیل ضعیف بودن برق شهرک‌ صنعتی از اقدام خود منصرف شدند و یکی از این سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری طرح خود شهرستان ملایر را انتخاب کرد.

علی‌اصغر غفاری‌آثار با بیان اینکه ضعیف بودن توان برق شهرک صنعتی رزن موجب فرار سرمایه‌گذاران از این شهرستان شده است، گفت: درحال حاضر در شهرستان دارای مشکل برق در سطح کلان و ریز حتی در سطح روستاها هستیم و وضعیت برق خوبی نداریم.

وی با اشاره به اینکه در سفر ریاست‌جمهوری بحث پست برق 63 مگاواتی شهرک‌ صنعتی رزن را پیگیری کردیم، یادآور شد: فرسودگی شبکه برق، اُفت ولتاژ شدید برق در برخی روستاها، مشکل در خط انتقال برخی روستاها برای برقی کردن بعضی چاه‌های کشاورزی، ازجمله دیگر مشکلات این شهرستان در حوزه برق شهرستان به‌شمار می‌رود.

شناسه خبر 63995