شناسه خبر:73367
1402/6/18 10:44:20

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان گفت: تاکنون یک هزار و 280 میلیارد ریال از اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی استان به فروش رفته است.

محمد مشیرپناهی روز پنجشنبه اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح مولدسازی اموال مازاد دولت تاکنون 181 فقره ملک مازاد در دستگاه‌های اجرایی استان شناسایی شد.

وی با اشاره به اینکه قیمت کارشناسی این تعداد ملک افزون بر 100 هزار میلیارد ریال برآورد شده است، اضافه کرد: برای 156 فقره از این املاک مجوز فروش، معاوضه و تهاتر با پیمانکاران دریافت کرده‌ایم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان ادامه داد: تاکنون 51 فقره از این املاک به ارزش یک هزار و 280 میلیارد ریال به فروش رفته است که این مبلغ به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اختصاص می‌یابد.

مشیرپناهی یادآور شد: برخی از دستگاه‌های اجرایی نسبت به مولدسازی اموال دولتی مقاومت می‌کردند و یا به گونه دیگری می‌خواستند ملک را از طریق سازمان مرکزی خود به فروش برسانند که استاندار کردستان از این اقدام جلوگیری کرد چراکه هزینه فروش این املاک باید صرف توسعه استان شود.

وی اضافه کرد: شاخص‌ترین ملک مازاد دولتی در استان مربوط به مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی کردستان بود که 30 هزار میلیارد ریال ارزش کارشناسی شده آن است.

شناسه خبر 73367