شناسه خبر:77530
1402/10/5 10:58:00

سپهرغرب-گروه خبر:دفاتر استانداردسازی در دانشگاه صنعتی کرمانشاه و دانشگاه جامع علمی کاربردی وابسته به مجتمع صنعتی جهان فولاد افتتاح شد.

دفاتر استانداردسازی در دانشگاه صنعتی کرمانشاه و دانشگاه جامع علمی کاربردی وابسته به مجتمع صنعتی جهان فولاد با حضور درویش معاون استانداردسازی، آموزش و ترویج سازمان ملی استاندارد مسوولان استانی افتتاح شد.

حسین‌پور مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه در حاشیه این مراسم، بیان کرد: افتتاح این دفاتر به منظور گسترش همکاری‌های علمی، فنی و پژوهشی در زمینه تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی مورد نیاز و بهره‌گیری از ظرفیت‌های متقابل انجام گرفت.

وی اضافه کرد: ایجاد دفاتر استانداردسازی در کنار دفاتر ارتباط با صنعت در دانشگاه‌ها در تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی از اهداف تأسیس دفاتراستانداردسازی است.

برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با استاندارد برای اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان، تشکیل کمیته‌های تخصصی برای تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی، همکاری در زمینه برگزاری همایش‌های مشترک، انجام طرح‌های مشترک تحقیقاتی و مطالعاتی، ترویج و توسعه فرهنگ استاندارد در استان، همکاری در زمینه تألیف، ترجمه اسناد، کتب، مدارک علمی– آموزشی، مشارکت در تدوین استانداردهای جامع محصولات و خدمات دانش‌بنیان و تسهیلات در ارائه دوره‌های آموزشی به‌منظور تربیت نیروی انسانی متخصص، اخذ مجوزهای لازم برای راه‌اندازی آزمایشگاه‌های استاندارد و.. از اهداف تأسیس دفتر استانداردسازی در دانشگاه‌ها است که حسین‌پور به آن‌ها اشاره کرد.

 

شناسه خبر 77530