شناسه خبر:81139
1403/1/20 15:23:49

فعالیت شما در موتور جست‌وجوگر گوگل در تارنمای activity.google.com قابل دسترسی است. اینجاست که هر کاری که با محصولات Google انجام می‌دهید ثبت می‌شود، مگر اینکه ردیابی را خاموش کنید.

فعالیت شما در موتور جست‌وجوگر گوگل در تارنمای activity.google.com قابل دسترسی است. اینجاست که هر کاری که با محصولات Google انجام می‌دهید ثبت می‌شود، مگر اینکه ردیابی را خاموش کنید. جستجوهای Google، فرمان‌های دستیار Google، مکان‌های Google Maps، تاریخچه YouTube همه اینجا هستند.

بدیهی است که این اطلاعات بسیار شخصی است و برای هر کسی که از صفحه دستگاهی بازدید می‌کند که در آن به حساب Google خود وارد شده اید به راحتی قابل دسترسی است. خوشبختانه، می‌توان آن را با رمز محافظت کرد:

1- برای شروع، به صفحه activity.google.com در یک مرورگر وب مانند Google Chrome بروید. مطمئن شوید که به حساب Google خود وارد شده اید.

2- سپس، روی «Manage My Activity Verification» کلیک کنید.

3- یک پیام پاپ آپ با دو گزینه ظاهر می‌شود. «Require Extra Verification» را انتخاب کنید و روی «Save» کلیک کنید.

4- از شما خواسته می‌شود دوباره به حساب Google خود وارد شوید تا تأیید شود که این شما هستید.

این تمام کاری است که باید انجام دهید. اکنون متوجه خواهید شد که اطلاعات صفحه پنهان شده است. شما یا هر شخص دیگری که به صفحه دسترسی دارد باید روی دکمه "تأیید" کلیک کنید تا چیزی را ببینید.

صفحه ورود به حساب گوگل دوباره ظاهر می‌شود و اگر رمز عبور و احراز هویت دو مرحله ای شما به درستی وارد شده باشد، سابقه فعالیت و جستجوی گوگل شما مشخص می‌شود.

این یک روش امنیتی خوب به نظر می‌رسد، اما یک نقص بزرگ در این سیستم وجود دارد که باید از آن آگاه باشید. اگر مرورگر شما رمز عبور حساب Google شما را ذخیره کرده باشد آن را به صورت خودکار برای شما و هرکسی که سعی در دسترسی به فعالیت شما داشته باشد تکمیل می‌کند.

به این ترتیب، اگر مرورگر شما بخواهد رمز عبور شما را به شخص مورد نظر بدهد، مرحله "تأیید" کار زیادی انجام نمی دهد. این چیزی است که باید در نظر داشت.

شناسه خبر 81139