شناسه خبر:10691
1398/5/12 09:57:28

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی گفت: این دانشگاه موتور متحرک شهرستان اسدآباد است.

حمید گودرزی با بیان اینکه طی ماه‌های اخیر با پیگیری‌های صورت گرفته علاوه بر محوطه‌سازی و دیوارکشی دانشگاه، 300 میلیون تومان اعتبار صرف باشگاه ورزشی دختران دانشجو شده‎است، اظهار کرد: در تلاشیم رضایتمندی دانشجویان را برآورده کنیم.

وی یکی از مشکلات فعلی این دانشگاه را کمبود منابع مالی دانست و تصریح کرد: نگاه ویژه مسؤولان به‌ویژه استاندار همدان می‌تواند کمبود اعتبارات عمرانی این مرکز دانشگاهی را مرتفع کند.

رئیس دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی ادامه داد: باوجود توافق‌های صورت گرفته مبنی بر اختصاص 12 هکتار زمین به سایت این دانشگاه، تنها هشت هکتار آن محقق شده‎است.

گودرزی با اشاره به اینکه هنوز سند برای دانشگاه صادر نشده و این موضوع باعث عدم استفاده دانشگاه از بودجه‌های عمرانی و ساخت‌وسازها شده‌است، خاطرنشان کرد: امیدواریم مسؤولان استانی و شهرستانی با نگاه بلندتری در جهت ارتقای جایگاه مرکز علمی در شهرستان اقدام کرده و سند چشم‌انداز توسعه علمی شهرستان را نیز تدوین کند.

وی مسیر توسعه و شکوفایی شهرستان را در ارتقای مراکز علمی و دانشگاهی دانست و اذعان کرد: در شرایط فعلی می‌طلبد که مسؤولان علاوه بر توجه به پیشرفت و توانمندی دانشگاه، نگاه بلندمدتی نسبت به آن داشته باشند زیرا این مهم باعث رونق اقتصادی شهرستان در زمینه‌های گوناگون می‌شود.

رئیس دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی در ادامه، موقعیت جغرافیایی اسدآباد را به دلیل هم‌جواری با مناطق غربی کشور مهم ارزیابی کرد و گفت: این شهرستان به دلیل نزدیکی مسافت نسبت به دیگر شهرستان‌های استان می‌تواند آزمونه علمی و دانشگاهی استان همدان باشد.

گودرزی، کمک خیران را در جهت توسعه و شکوفایی فضای علمی جامعه مهم خواند و عنوان کرد: با توجه به نقش مؤثر دانشگاه‌ها در ارتقا و پیشرفت کشور لازم است حضور خیران و واقفان در عرصه توسعه دانشگاهی نیز فعال‌تر شود.

وی از خیران سخاوتمند و فرهنگ‎دوست اسدآباد تقاضا کرد که در جهت رشد و بالندگی دیار سید جمال‌الدین اسدآبادی از هیچ کوششی دریغ نکرده و در این راستا مراکز علمی شهرستان را در همه زمینه‌ها یاری کنند.

رئیس دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی در خصوص خوابگاه دانشجویان این دانشگاه، خاطرنشان کرد: در جهت رفاه حال دانشجویان، ساختمان خوابگاه‌ها در فاصله‌ای نزدیک به دانشگاه در نظر گرفته‌شده و سعی بر آن بوده که حتی‌المقدور نوساز و دارای امکانات رفاهی خوبی باشند.

گودرزی اضافه کرد: بنابراین ازنظر خوابگاه دانشجویان هیچ‌گونه کمبودی وجود ندارد و دانشجویان می‌توانند بدون دغدغه از خوابگاه‌های این دانشگاه استفاده کنند.

وی در خصوص کیفیت غذای این دانشگاه، اظهار کرد: برای حفظ حرمت و سلامت دانشجویان، عوامل سلف‌سرویس تمام امکانات و مسائل بهداشتی را برای پخت غذای باکیفیت بکار خواهند بست.

رئیس دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی به افتخارآفرینی دانشجویان این دانشگاه در بیست و چهارمین آزمون المپیاد غیرمتمرکز علمی دانشجویی منطقه چهار کشور اشاره کرد و گفت: با اعلام سازمان سنجش کشور، دانشجویان این دانشگاه موفق به افتخارآفرینی شده و در فهرست منتخبان این دوره از آزمون المپیاد غیرمتمرکز علمی دانشجویی قرار گرفتند.

وی تعداد دانشجویان دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی را بالغ‌بر یک هزار و 200 دانشجو اعلام و یادآوری کرد: این دانشگاه تاکنون حدود 120 مقاله خارجی و 90 مقاله در همایش‌ها و نشریات داخلی منتشر کرده‎است.

گودرزی در خصوص وضعیت دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی ایران، ابراز کرد: این مرکز دانشگاهی در حال حاضر رتبه 20 پژوهشی را از آن خود کرده‎است.

شناسه خبر 10691