شناسه خبر:49142
1400/9/10 09:13:02

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان بر توسعه اقتصادی استان و جلب مشارکت بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: تمامی کسانی که در زمینه تولید و اشتغال سرمایه گذاری کنند مورد حمایت و پشتیبانی ما قرار می‌گیرند.

«علیرضا قاسمی‌ فرزاد» روز سه‌شنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان، اظهار کرد: بهره برداران معدن و صاحبان صنایع و کارخانجات همگی جز تولیدکنندگان محسوب می‌شوند و رفع مشکلات و موانع آنها باید در اولویت برنامه مدیران استان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: تولیدکنندگان به استناد مجوز ما وارد چرخه کار و فعالیت شده اند و ما باید از مجوز صادر شده در سازمان‌های صمت و جهادکشاورزی دفاع کرده و حلال مسائل و گرفتاری‌های آنان باشیم.

استاندار همدان با اشاره به برخی نارضایتی‌ها در روستاها به واسطه فعالیت‌های معدنی گفت: بهره برداران معادن وارد رابطه تعامل و دوستی با بومیان این مناطق شوند تا بتوانند در این فضای مسالمت آمیز به کار و فعالیت خود ادامه بدهند.

وی تاکید کرد: رفع و رجوع برخی مشکلات روستائیان و مشارکت در عمران و آبادانی روستاها راهکارهایی است که می‌تواند اهالی روستا را به فعالیت‌های معدنی دلگرم کند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه منابعی که به معادن واگذار می‌شود انفال و امانت است به بهره برداران توصیه کرد: بخشی از سود خود را در روستاها سرمایه گذاری کنند تا برای آنها به سرمایه اجتماعی تبدیل شود.

استاندار همدان با اشاره به فعالیت 300 واحد معدنی در استان گفت: تولیدات این گروه در رونق اقتصادی استان بسیار تاثیرگذار است و مانع زدایی از آنها مانند سایر تولیدکنندگان در دستور کار قرار دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: 2 واحد صنعتی و معدنی استان در مسیر فعالیت با مشکلاتی مواجه شده بودند که با درایت اعضای ستاد تسهیل، مسایل بررسی و موانع پیش روی این واحدها برداشته شد.

«حمیدرضا متین» در این‌باره، اظهار کرد: یک واحد تولید و بسته‌بندی آب معدنی درخصوص نحوه محاسبه مالیات و ارزش افزوده معترض بود که به درخواست او رسیدگی و راهکارهای لازم پیشنهاد شد.

وی افزود: یک واحد معدنی استان همدان نیز که در زمینه تولید کربنات کلسیم فعالیت دارد با معارضین محلی مواجه شده که در این کارگروه تخصصی برای حل و فصل اختلاف‌های موجود تصمیم‌های لازم اخذ شد.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان با اشاره به برگزاری 45 جلسه ستاد از ابتدای سال تاکنون، افزود: 174 مصوبه برای مانع زدایی از واحدهای تولیدی استان همدان در این جلسات صادر شده است.

به گفته متین، از این تعداد 60 مصوبه در زمینه امور بانکی و تسهیلات، 21 مصوبه درخصوص امور مالیاتی و تامین اجتماعی، 61 مصوبه در بخش امور زیربنایی و شهرکها و 32 مصوبه نیز مربوط به سایر موارد است.

وی خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی در مرحله نخست باید در سامانه ستاد تسهیل به نشانی tashil.stsm.ir تقاضای خود را ثبت کنند و سپس درخواست آنها در اختیار دستگاه مربوطه قرار می‌گیرد تا در صورت رفع نشدن مشکل، موضوع در ستاد تسهیل استان مطرح و برای رفع آن تصمیم گیری شود.

شناسه خبر 49142