شناسه خبر:82865
1403/3/1 16:32:41

استاندار همدان گفت: با توجه به بارش نزولات آسمانی در سال‌ جاری، پیش‌بینی می‌شود نزدیک به 800 هزار تُن گندم از مزارع استان برداشت شود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد روز سه‌شنبه در جلسه‌ بررسی خرید گندم استان با اشاره به پیش‌بینی خرید بیش‌ از 600 هزار تُن گندم از کشاورزان استان در سال‌ جاری، ابراز کرد: با توجه به بارش نزولات آسمانی در سال‌ جاری، پیش‌بینی می‌شود نزدیک به 800 هزار تُن گندم از مزارع استان برداشت شود؛ ارزیابی چندوجهی از کارخانه‌های تولید آرد باید توسط دستگاه‌های مربوطه و دستگاه‌های نظارتی انجام شود.

وی ادامه داد: رتبه‌بندی کارخانه‌های آرد باید سالیانه با توجه به کیفیت تولید، دستگاه‌های فنی، موضوع بهداشت و دیگر جوانب مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: با توجه به چهار میلیون و 500 هزار قطعه جوجه‌ریزی در هر دوره و تأمین مقدار نیاز مصرفی مردم استان، مقدار تولید مازاد درصورت نیاز به دیگر استان‌ها صادر می‌شود.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: سازوکار مناسب برای تأمین روزانه دام بدون دخالت دلال و واسطه انجام گیرد.

براساس آخرین آمارها خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان در سال 1402 به 410 هزار و 525 تُن رسید که نسبت به سال گذشته آن 29 درصد افزایش داشته است.

همدان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی کشور است که این استان با وجود داشتن 2.1 درصد از وسعت کشور، 4.4 درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای 692 هزار هکتار زمین زراعی (آبی و دیم) و 117 هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 82865