شناسه خبر:66584
1401/12/8 09:08:12

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان گفت: از ظرفیت مهندسین دانشگاه و توانمندی آن‌ها در جهت بهبود و ارتقای ارائه خدمات فنی و مهندسی و رفع نقص در تجهیزات بهره‌مند خواهیم شد.

محمدمهدی مجذوبی در آیین گرامیداشت روز مهندس ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، این مناسبت را به مهندسین شاغل در دانشگاه تبریک گفت و اظهار کرد: دانشگاه به لطف خداوند در ماه‌های اخیر جهش‌های مطلوبی در حوزه‌های علم و فناوری، مراکز رشد و اخیراً در جلب موافقت از وزارت متبوع مبنی راه‌اندازی پارک علم و فناوری ویژه حوزه سلامت داشته است که می‌تواند بستر بسیار مناسبی برای فعالیت‌های نوآورانه فراهم آورد.
وی با بیان اینکه فعالیت در پارک علم و فناوری حوزه سلامت محدودیتی ندارد، عنوان کرد: با آغاز به کار این پارک حتی افراد از بیرون دانشگاه می‌توانند با ایده‌های نو و کاربردی در حوزه سلامت به این بستر پژوهشی فناورانه ورود کنند و اساتید، دانشجویان، پژوهشگران دانشگاه و یا پزشکان و مهندسان رشته‌های مختلف نیز قادر خواهند بود از تمام ظرفیت این مجموعه در جهت گسترش اقدامات پژوهشی، فناورانه و غیره، بهره‌برداری کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان ادامه داد: انجام کارهای معمول و روزمره در گذر زمان، خسته‌کننده و کسالت‌بار خواهد بود؛ اما ورود به کارهای نوآورانه پس از بروز نتایج خود می‌تواند اثرگذار و ماندگار شود. بر این اساس، درتلاش هستیم در بخش‌های از سیستم خدمت‌رسانی از ظرفیت مهندسین دانشگاه بهره‌مند شویم و درصورت بروز مشکلات احتمالی در تجهیزات و سیستم‌های مهندسی، با کمک این ظرفیت، رفع نقص و ایرادات را شاهد باشیم؛ البته برای افرادی که به اجرای این ایده‌ها ورود کنند، مزایا و امتیازاتی درنظر گرفته شود.
وی همچنین به طرح بررسی و برجسته کردن افراد شاخص و اثرگذار در هر واحد اشاره و تصریح کرد: قطعاً یکی از این حوزه‌ها، واحد‌های مهندسی دانشگاه است که با گستردگی فعالیت‌های موجود و مهندسین توانمند سیستم، تأثیرات مهمی در دانشکده‌ها، بیمارستان‌ها، پروژه‌های عمرانی، سیستم‌های اطلاعاتی و غیره دارند.
مجذوبی همچنین به نقش تأثیرگذار مهندسین دانشگاه در بحران کرونا اشاره و بیان کرد: خوشبختانه ما در بخش‌های مختلف از حضور مهندسین جوان برخوردار هستیم و این جای بسی خرسندی و امیدواری است که میانگین سنی این گروه از خانواده بزرگ دانشگاه با انرژی و انگیزه‌های جوان و پُرتوانشان متقارن است.
وی در پایان بر لزوم تأمین فضایی در جهت ارائه ایده‌ها و پژوهش‌های حوزه‌های مختلف مهندسی تأکید کرد و افزود: امکانات و شرایط پژوهشی دانشگاه در این راستا در اختیار همه اعضای خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی همدان قرار دارد.
 دانشگاه علوم پزشکی همدان مهندسین شایسته‌ای برای کمک به پیشرفت دارد
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان نیز از تلاش خستگی‌ناپذیر مهندسین دانشگاه قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان از وجود مهندسین پُرتوان و شایسته‌ای برخوردار است که نقش مؤثری در توسعه و پیشرفت‌های دانشگاه ایفا می‌کنند.
بابک یوسفی با بیان اینکه مهندسی محدود در یک مقطع و رشته تحصیلی نیست، عنوان کرد: دیدگاه مهندسی، نیازمند مهارت‌ورزی و مسئله‌محوری است؛ از این‌رو می‌توان گفت همه بخش‌های جامعه به‌ویژه حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان می‌توانند با الگو گرفتن از این دیدگاه، در فرآیند صحیح خدمت و پیشرفت قرار گیرند.
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان ادامه داد: با وجود اینکه قسمت اعظم ساختار دانشگاه از پزشکان و پیراپزشکان شکل گرفته، اما وابستگی به مهندسین در روند خدمت‌رسانی حوزه سلامت انکارناپذیر است؛ به‌طوری‌ که بدون نظارت و تلاش مهندسین فناوری اطلاعات، حتی یک شبکه در شهر یا روستا به خدمات سیستم سلامت دسترسی ندارد و این روند در بین مهندسین تأسیسات، عمرانی و غیره نیز جاری است و بدون حضور آن‌ها ارائه خدمات با سختی و مشقات بسیار همراه خواهد بود.
وی در ادامه به پشتیبانی بی‌دریغ و بی‌وقفه جامعه مهندسین دانشگاه از سیستم سلامت در بحران کرونا اشاره کرد و افزود: با این وجود شاید آن‌طور که شایسته است، قدرشناسی و قدردانی از زحمات و خدمات مهندسین دانشگاه در این موضوع به عمل نیامده است؛ بااین‌حال از طرف خودم و تمام کارکنان بهداشت و درمان دانشگاه می‌گویم که بدون حضور مهندسان، وجود ما به‌عنوان کارکنان بهداشت و درمان، حضور اثرگذاری نیست.‌
یوسفی گفت: خوشبختانه امروز جایگاه ارزشمند و عملکرد مؤثر مهندسین بر کسی پوشیده نیست و نسبت به گذشته، شکل واقعی‌تری به خود گرفته است و ما برای حفظ و ارتقای این جایگاه، تمام تلاش و توان خود را به کار خواهیم بست.
در پایان این مراسم از مهندسین نمونه دانشگاه با اهدای لوح و هدیه قدردانی شد.

شناسه خبر 66584