شناسه خبر:75184
1402/8/7 10:50:22

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راه استان همدان گفت: 224 نفر از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه در سوانح جاده‌ای این استان جان خود را از دست دادند.

سرهنگ علی فکری روز شنبه اظهار کرد: آمار متوفیان سوانح جاده‌ای 26 نفر معادل بیش از 11 درصد نسبت به هفت‌ماهه سال گذشته کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: یک‌هزار و 78 نفر نیز تا پایان مهرماه در سوانح برون‌شهری استان همدان مجروح و مصدوم شدند که 21 درصد معادل 283 نفر نسبت به زمان مشابه در سال گذشته کاهش داشته است.

رئیس پلیس راه استان همدان بیان کرد: مجموع سوانح فوتی، جرحی و خسارتی 827 فقره یعنی معادل 34 درصد در هفت‌ماهه امسال کاهش یافته است.

سرهنگ فکری گفت: درصد بالایی ا ز سوانح جرحی، فوتی و خسارتی این استان به علت بی‌توجهی راننده به جلو و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از نداشتن مهارت رانندگی و تردد با سرعت بالا، رخ داده است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان سوانح از ساعت 12 ظهر تا هشت شب رخ داده است، افزود: بیشترین میزان سوانح مربوط به خودروی سواری و سپس وانت‌بارها است و وسایل نقلیه‌ای نظیر اتوبوس، مینی‌بوس و کامیونت کمترین سهم را در سوانح دارند.

رئیس پلیس راه استان همدان اظهار کرد: هرچند جاده غار علیصدر یکی از سانحه‌خیزترین مسیرهای برون‌شهری این استان به‌شمار می‌رود، اما به‌علت نصب سرعت‌کاه، محدودیت سرعت در شب و روز به میزان 10 کیلومتر در ساعت و نصب دوربین ثبت تخلف سرعت، آمار سوانح کاهشی بوده است.

سرهنگ فکری تأکید کرد: برخی از رانندگان به‌خاطر فراوانی سرعت‌کاه در این مسیر حادثه‌خیز گلایه‌مند هستند، اما برای کاستن سرعت خودروها و پیشگیری از بروز سوانح رانندگی، این مسیر نیازمند نصب سرعت‌گیر بود.

وی گفت: در راستای ایمن‌سازی راه‌های این استان 20 نقطه حادثه‌خیز با همکاری راهداری تا پایان امسال با نصب علائم، ایجاد سرعت‌کاه و نصب چراغ چشمک‌زن و اجرای عملیات عمرانی، آشکارسازی و ایمن می‌شود.

شناسه خبر 75184