شناسه خبر:80155
1402/12/14 09:33:14

سپهرغرب، گروه خبر: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: بیش از دو هزار و 900 اشتغال در بخش کشاورزی استان طی سال‌ جاری ایجاد شده است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، احمد قدیمی از تحقق 110 درصدی سهمیه اشتغال توسط جهاد کشاورزی استان خبر داد و اظهار کرد: بیش از دو هزار و 900 اشتغال در بخش کشاورزی استان در سال‌ جاری ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه این میزان اشتغال طبق برنامه‌ریزی و تقسیم‌بندی شهرستانی متناسب با ظرفیت‌ها عملیاتی شده است، افزود: توجه به زیربخش‌های مختلف ازجمله گلخانه‌ها، صنایع تبدیلی و توسعه واحدهای دام و طیور همچنین پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون از راه‌های تحقق سهمیه اشتغال استان است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه با تأکید بر احیای واحدهای غیر فعال و نیمه‌فعال که زمینه اشتغال مولد را فراهم کرده است، گفت: در کنار دستیابی به آمار کمی اشتغال، کیفیت شغل‌های به‌وجودآمده نیز در دستور کار بوده است.

وی توجه به اشتغال پایدار و داشتن بیمه را از مهم‌ترین کارهای صورت‌گرفته در این حوزه دانست و افزود: آموزش متقاضیان کار در حوزه کشاورزی و توجه به اصل مهارت از برنامه‌های مد نظر سازمان است؛ به‌طوری که به‌صورت هدفمند اجرایی و عملیاتی می‌شود.

شناسه خبر 80155