شناسه خبر:46987
1400/7/22 09:43:01

سپهرغرب، گروه خبر: معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه گفت: تا چندسال پیش کرمانشاه در بحث طلاق همواره جزء هشت استان نخست کشور بود، اما امروز با اقدامات انجام‌شده ازجمله راه‌اندازی سامانه تصمیم، به میانه کشور رسیده‌ایم.

مسعود پایدار روز گذشته در جمع اصحاب رسانه با اشاره به هفته بزرگداشت سلامت روان از 18 تا 24 مهرماه، اظهار کرد: کرمانشاه به‌لحاظ اوضاع سلامت، جزء استان‌های متوسط کشور است؛ یعنی از میزان سلامت روانی تقریباً نیمه‌برخوردار بوده و با مشکلات متعددی مواجه هستیم.

وی خانواده را به‌عنوان عنصر اصلی سلامت روان در استان معرفی کرد و گفت: مشکلات خانوادگی ازجمله ناسازگاری زوجین، طلاق، بالا رفتن سن ازدواج، تجرد قطعی، وضعیت اقتصادی و بیکاری، از عوامل تأثیرگذار بر سلامت روان است.

معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه گفت: دومین عامل تهدیدکننده سلامت روان، میزان افسردگی و اضطراب است.

وی در ادامه یکی از موفقیت‌های استان در آسیب‌های اجتماعی را در زمینه طلاق عنوان کرد و افزود: طی پنج سال گذشته جزء هشت استان نخست کشور ازنظر آمار طلاق بودیم، اما امروز با رتبه نوزدهم به میانه کشور رسیده‌ایم.

پایدار در ادامه در قالب طرح مراقبت از خانواده به سامانه تصمیم اشاره‌ای کرد و گفت: از سه سال گذشته با واگذار شدن امر کاهش طلاق به بهزیستی و راه‌اندازی این سامانه در استان، حدود 15 درصد مراجعات به سازش رسیده است.

شناسه خبر 46987