شناسه خبر:62375
1401/8/19 01:05:02
نگاهی به جایگاه بانوان در ایران؛

دشمن مادران آینده ایران را هدف قرار داده است

سپهرغرب، گروه ریحانه‌آفرینش: متخصص زنان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دختران ایرانی، مادر آینده مملکت هستند به همین دلیل دشمنان می‌خواهند با ایجاد عدم حس اطمینان به آینده در این افراد، آینده کشور را در خطر بیندازند.

زهرا طاولی گفت: زمانی که برای من نامه مربوط به درخواست دکترها از دختران برای آبادانی کشور را ارسال کردند متوجه شدم نامه به خوبی نسل جوان دختران را مخاطب قرار می‌دهد. در این نامه دید توحیدی وجود داشت که تلاش می‌کرد وحدتی بین بانوان دهه 50 با دختران دهه 90 ایجاد کند.

وی ادامه داد: این نامه تأثیر بسیاری بر من گذاشت و به یاد تمامی خاطرات جوانی خود افتادم. احساس کردم که می‌توانم با امضای این نامه به گوش دختران جامعه برسانم که با وجود آن که تصور می‌کنند زندگی سخت می‌گذرد اما می‌توان به بالاترین درجه‌های ممکن رسید و نباید ناامید شوند.

متخصص زنان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: همانطور که در نامه‌ آمده، دشمنان تلاش دارند تا حسی از تحقیر را به دختران جوان ایران منتقل کنند تا این جوانان تصور کنند نمی‌توانند به اهداف خود در ایران برسند. دشمنان در بسیاری از اقداماتی که بر علیه ایران صورت داده‌اند شکست خورده‌اند به همین خاطر اکنون تلاش دارند با تغییر عقاید تک تک مردم ایران به نتیجه دلخواه خود برسند که این کار شدنی نیست.

طاولی اظهار کرد: دختران ایرانی مادر آینده مملکت هستند به همین دلیل دشمنان می‌خواهند با ایجاد عدم حس اطمینان به آینده در این افراد آینده کشور را در خطر بیندازند. دشمن در این زمینه با زیرکی عمل می‌کند و ما باید پشت جوانان خود قرار بگیریم و به آن‌ها اطمینان دهیم که در تمامی عرصه‌های علمی و فناوری حرفی برای گفتن دارند.

وی گفت: من به نوجوانان امروز که شعار زن، زندگی و آزادی می‌دهند می‌گویم من تا به امروز توانسته‌ام زندگی کنم و آزادی داشته باشم و پیشرفت کنم. این در حالی است که در زمان پهلوی چنین امکاناتی برای بانوان وجود نداشت و مادربزرگ من از کسانی است که حسرت تحصیل به دل او باقی مانده است.

متخصص زنان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: تمامی امکاناتی که من دارم به برکت جمهوری اسلامی به وجود آمده و من توانستم اولین دختر خانواده خود شوم که توانست دکتر شود و اکنون در جامعه نقشی مهم داشته باشد.

شناسه خبر 62375