شناسه خبر:1037
1397/7/11 10:54:53

سپهرغرب، گروه خبر: مدير عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: با افتتاح پروژههاي گازرساني روستايي تا پايان شش ماهه نخست سال جاري تعداد روستاهاي گازدار به يکهزار و 145 روستا افزايش يافته است.

به گزارش سپهرغرب به نقل از روابط عمومي شرکت گاز استان کردستان احمد فعلهگري با بيان اينکه آهنگ توسعه در زمينه تامين گاز طبيعي در فضاي شهرها و روستاهاي استان کردستان طنينانداز شده است، اظهارکرد: در تحقق روند تأمين انرژي مستمر و پايدار براي مردم استان نقش شرکت گاز استان کردستان غيرقابل انکار است.

وي در مورد برخورداري روستاهاي استان از نعمت گاز طبيعي افزود: تا سال 1383 تنها 16 روستا از نعمت گاز طبيعي برخوردار بودند و عمدتا روستاهايي بود که به شهر و خطوط گازرساني نزديک يا در مجاورت آن قرار داشت اما امروز هزار و 145 روستاي کردستان از نعمت گاز طبيعي برخوردارند.

مدير عامل شرکت گاز استان کردستان به وضعيت موجود گازرساني روستايي در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: در آستانه چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب شکوهمند اسلامي جهش بسيار زيادي در زمينه گازرساني به شهرها و روستاهاي استان کردستان مشاهده ميشود و در حال حاضر از 30 شهر 29 شهر از نعمت گاز طبيعي برخوردار هستند.

فعلهگري به افزايش ضريب نفوذ گاز طبيعي اشاره کرد و و آن را نشانه افزايش سطح رفاه دانست و يادآور شد: با افتتاح طرحهاي گازرساني روستايي در هفته دولت ضريب نفوذ گاز در جمعيت روستايي با افزايش سه درصدي روبرو و به 88 درصد ارتقاء و تا پايان سال اين ضريب به 90 درصد افزايش خواهد يافت.

وي در مورد درصد بهره مندي روستائيان در سالهاي گذشته از گاز طبيعي اشاره کرد و بيان کرد: درصد نفوذ گاز طبيعي در جمعيت روستايي استان در سال 1383 تنها پنج درصد بود در حاليکه با تلاشهاي صورت گرفنه توسط کارکنان زحمت کش شرکت گاز استان کردستان اين ضريب با رشد 83 درصدي روبرو شده است.

مدير عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: يکي از مهمترين شاخصهاي توسعه يافتگي هر جامعه ميزان بهره مندي مردم آن از سطح رفاه و آسايش بيشتر و مطلوب تر است که شرکت گاز استان کردستان با گسترش شبکههاي گازرساني در سطح شهرها و روستاها و افزايش ضريب برخورداري جمعيت استان در راستاي آرامش فکري ساکنان اين خطه از مملکت اسلامي قدمهاي ارزنده و موثري برداشته و راه را براي توسعه صنايع توليدي و خدماتي هموار کرده است.

شناسه خبر 1037