شناسه خبر:104
1397/6/5 11:11:34
در پيام تسليت استاندار کردستان براي جان باختن تعدادي از فعالان زيست‌محيطي مريوان

سوم شهريور «روز پاسداشت محيط‌زيست کردستان» نام‌گذاري شود

سپهرغرب، گروه استانها: استاندار کردستان در پي حادثه آتشسوزي جنگلهاي مريوان و جان باختن چهار نفر از فعالان محيطزيست و مصدوم شدن تعدادي ديگر در اين حادثه، پيامي خطاب به مردم صادر کرد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پايگاه اطلاعرساني استانداري کردستان، متن پيام بهمن مرادنيا به اين شرح است:

حادثه جانکاه از دست دادن چهار نفر از فعالان مردمي محيطزيست کردستان در واقعه آتشسوزي جنگلهاي مريوان موجب اندوه بسيار اينجانب و تمامي مردم دلسوز استان کردستان شد.

بدون شک علاوه بر اين اندوه، مرگ قهرمانانه و پرافتخار اين عزيزان درس بزرگي براي تمامي ما در فداکاري و احساس مسئوليت در برابر محيطزيست است.

جنگلهاي زاگرس بهعنوان بخش مهمي از ميراث طبيعي و ملي ما اهميت حياتي بسياري براي تمام مردم منطقه دارد و دفاع از آن به مصاف آتش رفتن، مردانگي، جسارت، شهامت و ازخودگذشتگي بسياري ميخواهد که اين دليرمردان با جان خود بر آن صحه گذاشتند و بدون شک روح پرافتخار آنان بر بلنداي زاگرس و در ذهن و قلب مردمان کردستان تا ابد جاري است.

اينجانب به نمايندگي از دولت، ضمن ابراز تأثر عميق خود و تسليت به خانوادههاي اين عزيزان جانباخته، از تمامي ارگانها و ادارات و مردم شريف کردستان ميخواهم نهايت همکاري، دلجويي و ابراز همدردي را با آنان داشته باشند و مراسم شايسته و در شأن عمل قهرمانانه و خداپسندانه جانباختگان اين حادثه برگزار کنند و نيز پيشنهاد ميکنم جهت يادآوري مسئوليت همگي ما در برابر محيطزيست و ميراث طبيعي، روز سوم شهريور هرسال به ياد اين عزيزان و مدافعان ميراث طبيعي ما با عنوان «روز پاسداشت محيطزيست کردستان» گرامي داشته شود

شناسه خبر 104