شناسه خبر:11170
1398/5/30 09:40:51

سپهرغرب، گروه خبر: معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به قدمت ساخت خوابگاه دانشجویی طالقانی که 60 سال از عمرش می‌گذرد، گفت: در کرمانشاه طی 35 سال گذشته خوابگاه دانشجویی ساخته نشده‎است.

محمدرضا غلامی اظهار کرد: سال گذشته دبیرخانه امربه‌معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بین دانشگاه‌های استان رتبه نخست را کسب کرد.

وی با اشاره به شرکت 60 درصدی دانشجویان این دانشگاه در مسابقات قرآن و عترت، عنوان کرد: رتبه نخست ازلحاظ تعداد شرکت‌کننده از آن دانشگاه شد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تحقق 90 درصدی برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه طی سال گذشته خبر داد و به فعالیت 29 کانون دانشجویی در امور فرهنگی و فوق‌برنامه فعالیت اشاره کرد و افزود: سال گذشته هر سه مقام کشوری جشنواره ملی را دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کسب کرد و در انجمن‌ها و کانون‌ها نیز جزء دانشگاه‌های برتر بودیم.

     برگزاری 323 اردو جهادی در کرمانشاه

غلامی اذعان کرد:‌ 323 اردوی جهادی در مناطق مختلف استان در حوزه بهداشت و سلامت طی دو سال گذشته (بعد از زلزله آبان‎ماه سال 96) برگزارشده که در این زمینه نیز پیشرو بوده‌ و از طرف وزارت بهداشت تقدیر شده‎ایم.

وی اشاره‌ای نیز به جشنواره کشوری فرهنگی- هنری «سیمرغ» داشت و تصریح کرد: 32 برگزیده از سوی دانشگاه در این جشنواره معرفی شدند که نسبت به سال‎های گذشته 70 درصد ارتقای آثار داشته‌ایم.

این مقام مسؤول از فعالیت 18 نشریه دانشجویی و هشت نشریه کارمندی فعال در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد و افزود: در حوزه دانشجویی، اداره تغذیه چند سال اخیر از چند جهت تقویت شده‌است.

     طبخ غذا در دانشگاه امسال 100 میلیون تومان هزینه در بر دارد

غلامی با اشاره به محیط کاملاً بهداشتی و حضور سه کارشناس بهداشت برای نظارت و رصد غذای دانشجویان، ابراز کرد: در سال گذشته پخت غذای دانشجویی بالغ‌بر 400 میلیون تومان هزینه در بر داشته و پیش‌بینی می‌شود امسال با توجه به تورم قیمت‌ها بیش از 100 میلیون تومان هزینه شود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از حضور پنج هزار دانشجو در دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد و یادآوری کرد: در حال حاضر روزانه سه هزار پرس غذا پخت و عرضه می‌شود، امسال نیز سه منو نهار و شام برای انتخاب دانشجویان داریم.

وی تأکید کرد: نظارت کمی و کیفی طبخ و عرضه غذا امسال با دانشجویان است.

     طی 35 سال گذشته خوابگاه دانشجویی ساخته نشده‎است

غلامی با اشاره به قدمت ساخت خوابگاه دانشجویی طالقانی که 60 سال از عمرش می‌گذرد، گفت: در کرمانشاه بالغ‌بر 35 سال است که خوابگاه دانشجویی ساخته نشده، چهار خوابگاه شهید الوانی، برادران و خواهران، بوستان خواهران و برادران و خوابگاه متأهلان در حال حاضر فعال هستند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آغاز ساخت پروژه خوابگاه 400 نفره در پردیس دانشگاه خبر داد و اضافه کرد: این پروژه دو ماه پیش کلنگ زده شد و پیش‌بینی می‌شود تا دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی اعتبار این پروژه را 20 میلیارد تومان تخمین زد و خاطرنشان کرد: یک‌سوم بودجه طرح مذکور را وزارتخانه، یک‌سوم را دانشگاه علوم پزشکی و یک‌سوم باقی‌مانده نیز از سوی خیران تأمین می‌شود.

     برگزاری کنگره پ‍ژوهشی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشور به میزبانی کرمانشاه

غلامی از برگزاری کنگره پ‍ژوهشی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشور از پنجم تا هشتم شهریورماه جاری به میزبانی کرمانشاه خبر داد و افزود: این کنگره سالیانه، امسال به میزبانی کرمانشاه برگزار می‌شود.

معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اعزام 48 ورزشکار از سوی این دانشگاه به المپیاد، یادآوری کرد: تابستان‌ها یک سال المپیاد دانشجویی ورزشی دختران و یک سال المپیاد ورزشی پسران برگزار می‌شود، امسال تا امروز در بخش خواهران 12 مدال (دو مدال طلا، دو نقره و هشت مدال برنز) کسب کرده‌ایم.

وی در پایان از مجوز ساخت یک سوله دو هزار متری ورزشی در پردیس دانشگاه خبر داد و گفت: این سوله از زیرساخت مناسبی برخوردار است.

شناسه خبر 11170