شناسه خبر:11253
1398/6/2 10:15:52

سپهرغرب، گروه ورزشی: دبیر هیئت کشتی استان کرمانشاه گفت: به‌ دنبال اثبات شایستگی‌های کشتی استان و کسب سکوی اول تا سوم در مسابقات المپیاد استعداد‌های برتر هستیم.

منصور کیانی اظهار کرد: مسابقات المپیاد استعداد‌های برتر در رشته کشتی از تاریخ دوم شهریورماه در رشته فرنگی و از 6 شهریورماه در رشته آزاد آغاز می‌شود و امیدواریم با توجه به برگزاری اردوهای استعدادیابی و تمرینات منظم، جایگاه شایسته‌ای را در این مسابقات کسب کنیم.

دبیر هیئت کشتی استان کرمانشاه ادامه داد: مسابقات المپیاد استعدادهای برتر در رشته کشتی امسال به میزبانی اردبیل در بخش فرنگی و همدان در بخش آزاد برای آقایان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد سال گذشته هیئت کشتی استان کرمانشاه، تصریح کرد: عملکرد کشتی استان کرمانشاه طی سال گذشته در مسابقات المپیاد استعدادهای برتر در حد کسب چند مدال بود و نتوانستیم صاحب سکوی ارزشمندی در این مسابقات شویم به‌همین دلیل با توجه به برنامه‌ریزی هیئت برای اعزام به این مسابقات، اردوهای استعدادیابی انجام شده و نفرات برتر به‎منظور حضور موفق به این مسابقات اعزام شده‌اند.

کیانی در خصوص نتایج و اثرات برگزاری مسابقات المپیاد استعدادهای برتر، خاطرنشان کرد: این مسابقات بهترین وسیله برای شناسایی استعدادهای برتر تمام رشته‌های ورزشی در سطح کشور است، اما این مسئله مستلزم پیگیری اداره‌های‌کل ورزش استان‌ها در خصوص نفرات برتر در ادامه مسیر ورزشی است.

وی افزود: ورزشکاران نخبه در سنین پایه راه بسیار طولانی تا کسب یک مدال معتبر همچون المپیک را در پیش دارند و حقیقت امر این است که از لحاظ مالی هیئت‌های ورزشی توانایی حمایت و تربیت استعدادهای برتر در هر رشته ورزشی را ندارند، به همین دلیل ممکن است یک استعداد ورزشی پس از درخشش در یک رشته ورزشی رها شده و نتواند برای کشور افتخار‌آفرینی کند.

کیانی یادآوری کرد: وزارت ورزش می‌تواند با همکاری فدراسیون‌های ورزشی، زمینه شکوفایی استعدادهای کشف شده در مسابقات المپیاد استعدادهای برتر را فراهم کند و اسباب و و شرایط رشد و تعالی آن‌ها را در قالب هیئت‌های ورزشی و یا مرکز مستقل ایجاد کند.

دبیر هیئت کشتی استان کرمانشاه اذعان کرد: با شناسایی و رشد این استعدادهای ورزشی می‌توان زمینه پشتوانه‌سازی در تمامی رشته ورزشی در کشور را فراهم کرد.

شناسه خبر 11253