شناسه خبر:11355
1398/6/5 09:59:12

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس‌جمهور کشورمان با اشاره به وقوع سیل و تخریب‌های متعدد در لرستان، گفت: ما از مردم لرستان تقاضای بردباری داریم تا مشکلات آن‌ها به‌مرور رفع شود.

حسن روحانی صبح روز گذشته از طریق ویدئوکنفرانس با لرستان ارتباط گرفت و در جریان افتتاح پروژه‌های زیرساختی روستایی این استان اظهار کرد: لرستان همیشه پشتوانه بزرگ و قدرتمند ملی ما بوده است. هروقت کشور در خطر قرار گرفته، مردم لرستان در خط مقدم دفاع از کشور و وطن بوده‌اند.

وی با بیان اینکه در کمال تأسف اوایل امسال شاهد وقوع سیل‌های مهیبی در برخی استان‌ها و لرستان بودیم که مشکلات بزرگی را برای آن‌ها ایجاد کرد، افزود: اما در این راستا باید از تلاش‌های همه دستگاه‌ها تشکر کرد، بنیاد مسکن، وزارت کشور و دستگاه‌های اجرایی در طول این پنج ماه هرچه در توان داشتند را برای بازسازی مناطق سیل‌زده و تخریب‌شده به‌کار گرفتند.

رئیس‌جمهور کشورمان خاطرنشان کرد: ما از مردم لرستان تقاضای بردباری داریم تا مشکلات آن‌ها به‌مرور رفع شود.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه استان ما دو هزار و 861 روستا دارد، اظهار کرد: لرستان استانی کوهستانی است و روستاهای آن پراکنده هستند که این امر خدمات‌رسانی به آن‌ها را سخت می‌کند.

سیدموسی خادمی با بیان اینکه 315 هزار نفر جمعیت روستایی داریم، تصریح کرد: 34.5 درصد جمعیت لرستان را روستاییان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه امروز 100 روستای استان با اعتبار 53 میلیارد تومان گازرسانی می‌شوند که این روستاها دو هزار و 932 نفر جمعیت دارند، یادآور شد: امروز ضریب برخورداری روستاهای لرستان از گاز به 87.5 درصد می‌رسد.

خادمی با بیان اینکه قبل از دولت تدبیر و امید 436 روستا گازرسانی شده بود، تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید یک‌هزار و 343 روستای لرستان گازرسانی شده است.

وی ادامه داد: همچنین 58 روستا با جمعیت سه هزار و 969 نفر آب‌رسانی شدند که برای آب‌رسانی به این روستاها 34.2 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

استاندار لرستان گفت: قبل از دولت تدبیر و امید 925 روستای لرستان از نعمت آب شرب بهره‌مند بود، اما در دولت تدبیر و امید یک‌هزار و 224 روستا آب‌رسانی شد.

خادمی همچنین از برق‌رسانی به 23 روستای لرستان با اعتبار 7.5 میلیارد تومان خبر داد و افزود: 90 کیلومتر روکش و 10 کیلومتر راه احداث‌شده روستایی امروز به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: 6 هزار و 200 کیلومتر راه روستایی در استان داریم که چهار هزار و 400 کیلومتر آن آسفالت شده و یک‌هزار و 800 کیلومتر آن هنوز آسفالت نشده است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه با حمایت‌های دولت اقدامات خوبی در مناطق سیل‌زده استان انجام و مشکلات رفع شد، اظهار کرد: متأسفانه با محدودیت‌های اعتباری مواجه هستیم. البته دولت در چند روز اخیر اعتبارات خوبی برای احداث زیرساخت‌ها در مناطق سیل‌زده تخصیص داده، اما نیاز است این اعتبارات به‌ویژه برای شهرهای پلدختر و چگنی بیشتر شود.

شناسه خبر 11355