شناسه خبر:12011
1398/6/28 10:13:09

سپهرغرب، گروه خبر: معاون خدمات شهری شهرداری خرم‌آباد گفت: بیش از 80 معتاد مبتلا به بیماری‌های عفونی در خرم‌آباد شناسایی شده که نه‌تنها مرکز ماده 16، بلکه هیچ دستگاه دیگری نیز این افراد را قبول نمی‌کند.

علی محمدخانی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان با اشاره به تعهد شهرداری نسبت به اردوگاه شهید بهشتی، اظهار کرد: ما آمادگی لازم برای اجرای تعهدات خود را در این پروژه داریم، البته به‌شرطی که دستگاه‌های دیگر زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند.

وی به معضل معتادان متجاهر در سطح شهر نیز اشاره و تصریح کرد: معتادان متجاهر پس از تحویل به مرکز ماده 16 با تعهد آزاد و مجدد در سطح شهر جولان می‌دهند، این افراد پس از چندبار دستگیری به معتادان حرفه‌ای تبدیل می‌شوند؛ به نظر می‌رسد دستگاه قضائی باید برخورد جدی‌تری با این افراد داشته باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری خرم‌آباد در ادامه به معتادانی که به بیماری‌های عفونی مبتلا هستند نیز اشاره کرد و گفت: بیش از 80 معتاد مبتلا به بیماری‌های عفونی در خرم‌آباد شناسایی شده است که نه‌تنها مرکز ماده 16، بلکه هیچ دستگاه دیگری این افراد را قبول نمی‌کند و این به‌عنوان یک چالش جدی برای شهرداری مطرح است؛ زیرا انگشت اتهام به سوی این نهاد نشانه می‌رود.

محمدخانی عنوان کرد: قرار بود دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان عشایر دو اتاق را به این افراد اختصاص دهد، اما این امر تحقق پیدا نکرده و اگر فکری به حال این افراد نشود، در زمینه برخورد با معتادان متجاهر اقدام خوبی صورت نگرفته است.

وی تأکید کرد: بلاتکلیفی معتادان مبتلا به بیماری‌های عفونی، بی‌اعتمادی شهروندان نسبت به شهرداری و حتی دولت را به دنبال دارد.

 

شناسه خبر 12011