شناسه خبر:12188
1398/7/2 08:21:05

سپهرغرب، گروه خبر: علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز گذشته از مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌وُرد (جهان کوچک) ملایر بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند اجرایی این طرح بزرگ گردشگری کشور قرار گرفت.

مجموعه تفریحی و توریستی «مینی‌وُرد» یا جهان کوچک یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری استان همدان و غرب کشور است که در زمینی با وسعت 48 هکتار در مجموعه بام ملایر و جاده سلامت این شهر واقع شده است.

در این طرح بزرگ گردشگری که توسط شهرداری ملایر در دست اجراست، مقرر شد 138 اثر مهم تاریخی ایران و جهان در این مجموعه نصب شود که تاکنون بیش از 10 اثر شاخص همچون برج پیزا، پُل ورسک، تخت جمشید، آکروپلیس یونان و آرامگاه حافظ و خیام نصب شده است.

طبق گزارش شهرداری ملایر درحال حاضر برج ایفل، محوطه تاج‎محل و باغ مشاهیر نیز در مجموعه مینی‌ورد درحال اتمام است و حدود 30 درصد از اهداف و برنامه‌های شهرداری در این مجموعه محقق شده است.

مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌وُرد یک طرح بزرگ گردشگری و منحصربه‌فرد در استان همدان است که مسئولان این شهرستان هدف بازدید مونسان از این مجموعه را گرفتن تصمیماتی لازم برای تکمیل طرح اعلام کرده‌اند.

به گفته شهرداری ملایر تکمیل این طرح اعتباری افزون‌بر 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و ظرفیت بالایی برای توسعه است.

مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌وُرد یا جهان کوچک در کنار مجموعه تفریحی بام ملایر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری این شهرستان است که عملیات اجرایی آن از سال 89 آغاز شد.

 

شناسه خبر 12188