شناسه خبر:12362
1398/7/6 10:50:32

سپهرغرب، گروه ورزشی: مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان گفت، ورزشکاران استان با کسب جایگاه هشتم جدول رده‎بندی دومین دوره المپیاد استعداهای برتر ورزش کشور و ارتقای رتبه دهم سال گذشته خود، موفقیت بزرگی را در تاریخ ورزش استان ثبت کردند.

به گزارش سپهرغرب به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان کردستان، حامدجولائی اظهار کرد: موفقیت ورزشکاران کردستانی در دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور، برگ زرینی است در تاریخ ورزش استان که برای همیشه به یادگار می‌ماند.

وی افزود: استان کردستان با 754 نفر در این المپیاد حضور داشت که از این تعداد، 585 نفر ورزشکار و 169 نفر نیز مربی، سرپرست و داور بوده‎اند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان تصریح کرد: کردستان سال گذشته در نخستین دوره این رقابت‌ها در سه رشته ژیمناستیک، کاراته و وزنه‎برداری میزبانی خوبی داشت و امسال نیز با اعتماد از سوی وزارت ورزش و جوانان، میزبانی پنج رشته ورزشی قایقرآنی، ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‎ای، بوکس، کونگ‎فو پسران و وزنه‎برداری دختران به این استان سپرده شد.

جولائی اضافه کرد: با قبول این میزبانی‌ها از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان، بیش از دو هزار و 559 نفر در قالب ورزشکار، مربی، سرپرست و داور به کردستان سفر کردند که در نوع خود تاکنون بی‎نظیر بوده و ما توانستیم همچون گذشته، مهمان‌نوازی خود را به تمامی استان‌های دیگر کشور اثبات کنیم.

وی با تأکید بر تلاش‌های شبانه‎روزی و بدون وقفه ورزشکاران، هیئت‌های ورزشی، کارکنان اداره کل ورزش و جوانان و جامعه ورزش استان کردستان، تعداد نشان‌های کسب‎شده در این رقبت‌ها را 91 نشان رنگارنگ اعلام کرد و گفت، بدون شک این موفقیت حاصل کار تیمی تمامی متولیان و جامعه ورزش استان بوده‎است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان همچنین اذعان کرد: کردستان با کسب 91 نشان طلا، نقره و برنز در جایگاه هشتم جدول رده‎بندی دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور ایستاد.

جولائی با اشاره به تقسیم‎بندی استان‌ها از سوی وزارت ورزش و جوانان به سه گروه درجه یک، دو و سه، عنوان کرد: استان کردستان جایگاه نخست استان‌های درجه سه کشور را به خود اختصاص داده که دستاورد بزرگی در این حوزه محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ورزشکاران کردستانی در این رقابت‌ها 28 نشان زرین طلا، 27 نشان نقره و 36 برنز را کسب کردند که نسبت به نخستین دوره این رقابت‌ها رشد 26 درصدی داشته‎است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان به برگزاری باشکوه و باکیفیت رقابت‌های دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور به میزبانی استان کردستان اشاره و یادآوری کرد: با همکاری و هم‌فکری با هیئت‌های ورزشی استان و شهرستان، خوشبختانه توانستیم میزبان شایسته‎ای برای تیم‌های سراسر کشور باشیم.

جولائی موفقیت تیم‌های ورزشی کردستان در این دوره از المپیاد استعداهای برتر ورزش کشور را حاصل تلاش کار گروهی و تیمی کارکنان ورزش و جوانان، هیئت‌های ورزشی، مربیان، ورزشکاران و جامعه ورزشی استان دانست و این تلاش‌ها را قابل تقدیر بیان کرد.

وی در پایان از مسعود سلطانی‎فر، وزیر ورزش و جوانان و معاونان وی برای حمایت از برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور تشکر کرد و زحمات مرادنیا استاندار کردستان، نصرالهی‎زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان و فرمانداران شهرستان سنندج و سقز را در این راستا ارج نهاد و از ادارات و نهادهایی که در این المپیاد، اداره کل ورزش و جوانان را یاری کردند تقدیر و تشکر کرد.

شناسه خبر 12362