شناسه خبر:12770
1398/7/17 08:40:26

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه دستاورد راهبردی انقلاب اسلامی تغییر مفهوم قدرت در دنیا بود، افزود: امام راحل مفهوم قدرت را در انقلاب اسلامی توسط ملت ایران، به میدان آوردن آن‌ها و با تقدیم شهدا تغییر داد.

سردار غلامرضا سلیمانی در مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید «حسین همدانی» ضمن تسلیت ماه صفر و ایام اربعین امام حسین (ع)، سرور و سالار شهیدان، اظهار کرد: بدون تردید پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 یک حادثه بزرگ در تاریخ بشریت محسوب می‌شود.

وی افزود: در شرایطی ملت ایران توانست به استکبار غلبه پیدا کند که دستگاه محاسبات جهان استکبار و آمریکای جهان‌خوار برآوردش این بود که حکومت پهلوی دارای ثبات و پایداری است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه استکبار جهانی با خطای محاسباتی در مقابل پیروزی انقلاب اسلامی غافلگیر شد، تصریح کرد: آن‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بیکار ننشسته و دو کار را انجام دادند؛ نخست حضور 60 هزار مستشار و نیرو و دیگری لانه جاسوسی بود که سالیوان را مأموریت دادند برای جلوگیری از پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی کند که هیچ‌کدام از آن سیاست‌ها موفق نشد و مستشاران از کشور خارج شدند و لانه جاسوسی هم به تصرف دانشجویان درآمد و اسناد آن‌ها افشا شد.

وی با بیان اینکه ایران هندسه قدرت را در دنیا برهم زد، عنوان کرد: پس از جنگ جهانی دوم، دنیا سیطره قدرت خود را در اردوگاه غرب به رهبری آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی طراحی کرده بود و انقلاب اسلامی این هندسه قدرت را دچار فروپاشی کرد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه دستاورد راهبردی انقلاب اسلامی تغییر مفهوم قدرت در دنیا بود، افزود: امام راحل مفهوم قدرت را در انقلاب اسلامی توسط ملت ایران، به میدان آوردن آن‌ها و با تقدیم شهدا تغییر داد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اذعان کرد: ملت ایران از راه مبارزه مسالمت‌آمیز با تکیه بر مکتب عاشورا، فرهنگ عاشورا و با تأسی از امام حسین (ع) به پیروزی رسید؛ امام خمینی (ره) با تکیه بر سلاح، جنگ‌ و فشارهای نظامی مبارزه را آغاز نکرد، مگر زمانی که در درون پادگان‌ها، نیروی ارتش با حملات نظامی مستشاران آمریکایی و سرکردگان حکومت پهلوی مواجه شد که مردم به کمک همافران و نیروهای گرفتار شتافتند.

     انقلاب اسلامی با دست خالی و با راهبرد غلبه خون بر شمشیر پیروز شد

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با دست خالی و با راهبرد غلبه خون بر شمشیر پیروز شد، یادآوری کرد: امام (ره) با تکیه بر ایمان، معنویت و فرهنگ عاشورایی نشان داد که با دست خالی قوی‌ترین قدرت‌های منطقه شکست خواهند خورد.

سردار سلیمانی گفت: نه‌تنها قدرت قوی مسلح و سازمان‌یافته حکومت پهلوی بلکه حضور 60 هزار مستشار آمریکایی در درون کشور نیز نتوانست به آمریکایی‌ها کمک کند و با این شکست، سرزمین حساسی مثل ایران را از دست دادند.

وی با بیان اینکه شکست استکبار باعث شد یک متحد راهبردی در کنار رژیم غاصب صهیونیستی از دست برود و مفهوم جدیدی از قدرت در دنیا شناخته شود، تصریح کرد: مفهومی که قدرت سخت، بمب‌ها و ارتش‌ها در برابر آن فاقد کارایی هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآوری کرد: استکبار جهانی با پیروزی انقلاب اسلامی فشارها را علیه جمهوری اسلامی آغاز کرد و عدم موفقیت اردوگاه استکبار، جنگ تحمیلی هشت‌ساله را علیه ملت ایران آغاز کرد که ملت ایران فرزندان خود را با سخنان امام راحل به میدان‌های نبرد فرستادند و نبرد عاشورایی در میدان ما شکل گرفت.

سردار سلیمانی با بیان اینکه در تمام دوران دفاع مقدس شاهد حضور مردم در کنار نیروهای مسلح بودیم، افزود: سپاه پاسداران در کنار ارتش افتخار‌آمیز بود، نیروهای انتظامی، جهاد سنگرساز و یک جبهه مردمی عاشورایی در مقابل دشمن متجاوز شکل گرفت.

وی خاطرنشان کرد: دنیا که تصور می‌کرد نظام نوپای جمهوری اسلامی را ساقط خواهد کرد روزبه‌روز متوجه خطای محاسباتی خود شد و نظام مقدس جمهوری اسلامی با مدیریت ولایت فقیه توانست به مقابله با تهدیدات پرداخته و پیروز میدان باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه ملت ایران یک گنجینه تمام ناشدنی و یک فرصت قدرت‌ساز از درون دفاع مقدس به دست آورد، عنوان کرد: بعد از آزادی خرمشهر، دنیا متوجه شد که ایران یک حکومت مستقل، یک نظام نوپای سیاسی و مترقی و مبتنی بر قانون اساسی است که در میان جهان اسلام شکل‌گرفته که در ادامه توطئه‌های دشمنان هرروز پیچیده‌تر و فشار آن‌ها بر ملت ایران گسترده‌تر شد.

      در چهل سال دوم انقلاب نیز دشمن نخواهد توانست کوچک‌ترین موفقیتی کسب کند

سردار سلیمانی به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه چهل سالی که پشت سر گذاشتیم مشحون است از شکست‌های پیاپی دشمنان در مقابل انقلاب و ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: بدون تردید آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در هیچ صحنه‌ای در مقابل دولت ایران موفقیتی به دست نیاورده و طی چهار دهه گذشته نیز استکبار جهانی نتوانسته موفقیتی کسب کند و در چهل سال دوم انقلاب نیز این دشمن زبون و شکست‌خورده در هیچ صحنه‌ای نخواهد توانست کوچک‌ترین موفقیتی را در مقابل انقلاب اسلامی کسب کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز در صدر بیانات و مقالات مؤسسات مطالعات راهبردی آمریکا، اروپا و دیگر کشورهای جهان مشاهده می‌شود که سیاست‌های دنیای سلطه در مقابل انقلاب اسلامی و ملت ایران شکست‌خورده که همه این‌ها را مدیون فداکاری‌ها و ایثارگری‌های شهدا در دوران هشت سال دفاع مقدس و جبهه‌های مقاومت هستیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: امروز شاهد هستیم که ملت ایران در سایه فداکاری شهدا و اسوه‌های صبر و ایثار و تلاش و مجاهدت بزرگانی چون شهید «همدانی» با تقدیم خون این شهدا و مدافعان حرم تبدیل به یک ملت الگو شده و دنیا ایستادگی ملت ایران را تمجید می‌کند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در مواجهه با سیاست خبیثانه فشار حداکثری آمریکایی‌ها راهبرد ایستادگی و مقاومت فعال را تدبیر کردند و ملت ایران در طول دو سال گذشته در چهارچوب همین راهبرد در مقابل دشمن صف‌آرایی کرد، ادامه داد: باوجود مشکلاتی که در زندگی روزمره مردم ظهور و بروز یافته این ملت صبورانه در مقابل دشمن ایستاده، به صحنه آمده و با عزت و افتخار از آرمان‌هایی که امام (ره) برای ما ترسیم کرده دفاع می‌کند.

      در سطح عملیاتی شاهد نمایان شدن آثار پیروزی راهبردی ملت ایران هستیم

سردار سلیمانی اظهار کرد: در سطح عملیاتی شاهد نمایان شدن آثار پیروزی راهبردی ملت ایران بودیم که این را مدیون ایستادگی ملت ایران، استمرار راه شهدا، جبهه مقاومت و شهید «همدانی»‌ها هستیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امروز ملت ایران در دنیا الگو شده چنانکه ملت‌های آزادی‌خواه درصدد هستند از زیر سلطه حکومت‌های وابسته آزاد شوند و بی‌تردید منجر به تحقق این آزادی و رها شدن ملت‌های زیر سلطه از سلطه حکومت‌های وابسته به استکبار جهانی در جهان اسلام خواهد شد که آثار آن به‌خوبی نمایان است.

وی با اشاره به اینکه روزی ناتو باآن‌همه قدرت نظامی تصمیم گرفته بود به کشور سوریه حمله کند اما زمانی که دید مردم سوریه با الگو قرار دادن ملت ایران توسط شهید «همدانی» برای مقابله با آن‌ها بسیج شده، عقب‌نشینی کردند.

سردار سلیمانی گفت: 81 درصد سوریه در اختیار نیروهای داعش قرار داشت و محور مقاومت را دچار مشکل کرده بود که با مدیریت شهید «همدانی» و انتشار تفکر عاشورایی، بسیجی و شکل‌گیری نیروی مردمی بسیج در آنجا نه‌تنها محور مقاومت به پیروزی رسید بلکه ناتو از دستیابی به اهداف نظامی خود در منطقه غرب آسیا بازماند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه این مسئله منحصر به سوریه نیست و در عراق، لبنان، سرزمین‌های اشغالی و یمن نیز این اتفاق افتاده و امروز شاهد تحولات منطقه و عقب‌نشینی کشورهایی هستیم که بر مردم فشار می‌آوردند، یادآوری کرد: امروز ملت یمن پیروز شده و باافتخار و شهامت در مقابل متجاوزان ایستاده و این الگو راه جدیدی در مقابل ملت‌های مسلمان است.

      ملت ایران هیچ‌گاه دنبال جنگ نبود

وی افزود: اگرچه ملت ایران هیچ‌گاه دنبال جنگ نبوده اما سیاست‌ آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در منطقه شرایطی را فراهم کرده که این مسئله در منطقه غرب آسیا و بین کشورهای مسلمان محقق شود و در راستای تحقق سیاست‌های تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و اقدامات خصمانه آن‌ها حدود 500 سال گذشته همیشه در مقابل جهان اسلام دست به خونریزی، تجاوز و قتل و غارت زده‌اند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه شهیدانی همچون «همدانی»، شهدای مدافع حرم و هشت سال دفاع مقدس جان خود را تقدیم کردند و راه جدیدی را پیش روی دنیا قرار دادند، اذعان کرد: امروزه ملت‌های آزاده با استناد به موفقیت‌ها و پیروزی‌های انقلاب اسلامی در مقابل اقدامات خصمانه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها می‌ایستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: این فشارها بر ملت ایران به دلیل این است که ما به‌عنوان الگو برای کشورهای مسلمان و آزاده جهان تبدیل شده‌ایم.

وی با بیان اینکه ملت ایران در بخش‌های باقیمانده در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب با سرعت به قلل موفقیت دست پیدا خواهد کرد، افزود: اگر این الگو در مقابل چشمان ملت‌های مسلمان به‌صورت کامل ترسیم شود جایی برای آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها باقی نخواهد ماند و نمی‌توانند همچون گذشته منابع جهان اسلام را چپاول کنند.

      پیروزی انقلاب اسلامی راه تسلط بر جهان اسلام بود

سردار سلیمانی ابراز کرد: پیروزی انقلاب اسلامی راه تسلط بر جهان اسلام، آغاز یک ‌راه جدید و زمینه‌سازی برای ظهور حضرت مهدی (عج) است که در این میان شهدای ما و شهدای استان همدان و در بین آن‌ها سیدالشهدای استان سرلشکر شهید «حاج حسین همدانی» نقش بسیار برجسته‌ای دارد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه کمتر به نقش شهید «همدانی» پرداخته شده درحالی‌که باید اسناد و کتب تراز بالایی منتشر شود که بیان‌کننده عملکرد این شهید در دوران مبارزه در کنار شهید محراب «آیت‌الله مدنی»، دوران تثبیت انقلاب در مقابل منافقان، کودتاگران و تجزیه‌طلبان، دوران دفاع مقدس و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان همدان، تشکیل یگان‌های رزم به‌ویژه تشکیل لشکر انصارالحسین (ع) و همچنین تدارک و آماده‌سازی جبهه مقاومت باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: شهید «همدانی» افتخاری برای استان همدان و یکی از بزرگ‌ترین شهدای جبهه مقاومت و مدافع حرم بود و باید قدر این شهید را بدانیم و افتخارمان این باشد که در مسیر شهدا قرار بگیریم.

شناسه خبر 12770