شناسه خبر:13735
1398/8/19 09:52:29
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت:

برگزاری جشنواره ملی اقوام ایرانی با هدف حفظ سنت‌ها، نشاط و رونق گردشگری

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: جشنواره ملی اقوام ایرانی با هدف حفظ و تبلیغ سنت‌ها، ایجاد روحیه نشاط و شادی در بین مردم، معرفی فرهنگ اقوام مختلف و معرفی جاذبه‌ها و رونق گردشگری استان لرستان در مجموعه فرهنگی- تاریخی قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد برگزار است.

سیدامین قاسمی با بیان اینکه 27 استان برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند، افزود: این استان‌ها از یک تا چهار بخش‌ جشنواره شرکت می‌کنند و در بخش‌های موسیقی، پخت غذاهای محلی و برپایی سیاه‌چادر شاهد حضور 20 استان و در بخش صنایع دستی 24 استان هستیم.

وی اظهار کرد: این جشنواره با هدف حفظ و تبلیغ سنت‌ها، ایجاد روحیه نشاط و شادی در بین مردم، معرفی فرهنگ اقوام مختلف و معرفی جاذبه‌ها و رونق گردشگری استان از 16 تا 20 آبان‌ماه در مجموعه فرهنگی- تاریخی قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد برگزار است.

این مقام مسئول بیان کرد: این جشنواره در بخش‌های صنایع دستی، سیاه‌چادر، پخت غذاهای محلی، اجرای موسیقی محلی و حرکات موزون برگزار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: برگزاری تور آشناسازی فعالان، دفاتر خدمات گردشگری با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری لرستان و نمایشگاه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی نیز از برنامه‌های جانبی این جشنواره است.

وی عنوان کرد: سیاه‌چادرهای عشایری برای پخت غذاهای محلی و نمایش آداب و سنن محلی، نمایشگاه تخصصی صنایع دستی و تراش سنگ‌های قیمتی با برند ملی در این جشنواره به نمایش گذاشته شده‌اند.

قاسمی اظهار کرد: پوشش و لباس‌های محلی و سنتی هر استان نیز در سیاه‌چادرهای استان‌های مختلف نمایش داده می‌شود.

جشنواره فرهنگ ملی اقوام از شانزدهم آبان‌ماه به مدت پنج روز در مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه فلک‌الافلاک برپا است.

شناسه خبر 13735