شناسه خبر:15263
1398/9/28 09:34:35

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کمیته امداد استان همدان گفت: شهروندان و خیران همدانی امسال در قالب طرح صدقه 7 میلیارد و 794 میلیون تومان به نیازمندان و خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد کمک کرده‌اند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد همدان، پیمان ترکمانه بابیان اینکه صدقات در هشت‌ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با 8 درصد رشد همراه بوده است، گفت: از ابتدای سال جاری، مردم استان هفت میلیارد و 794 میلیون تومان صدقه پرداخت کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با اشاره به نحوه هزینه کرد صدقات جمع‌آوری‌شده، ادامه داد: صدقات جمع‌آوری‌شده برای مددجویان در قالب کمک‌های درمانی، پرداخت جهیزیه، آموزش و امور فرهنگی، کمک به تأمین و تعمیر منازل مسکونی مددجویان، ایجاد اشتغال و کمک‌های موردی هزینه می‌شود.

ترکمانه بابیان اینکه شهرستان همدان بیشترین میزان پرداخت صدقه را در سال جاری داشته است، گفت: یک میلیارد و 600 میلیون تومان صدقه از منطقه یک استان جمع‌آوری‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با یادآوری اینکه در هشت‌ماهه سال 97، هفت میلیارد و 216 میلیون تومان صدقه پرداخت‌شده است، بیان کرد: سال 98 صدقات با رشد مواجه بوده و به هفت میلیارد و 794 میلیون تومان رسیده است.

وی تأکید کرد: افزایش میزان صدقات در حالی محقق شده که 2 هزار و 24 صندوق بزرگ در معابر، 874 صندوق در اماکن و 6 هزار و 54 صندوق صدقات کوچک به دلیل کاهش میزان گردش وجه نقد در جامعه جمع‌آوری‌شده و در تلاش هستیم تا با دریافت صدقات مردم استان از طریق روش‌های نوین و غیرحضوری، خدمات شایسته‌تری را به نیازمندان ارائه کرده و شرایط پرداخت صدقات را تسهیل کنیم.

شناسه خبر 15263