شناسه خبر:15383
1398/10/1 10:03:39

سپهرغرب، گروه خبر: کتیبه گواهی شهر ملی منبت به همت شهرداری ملایر طراحی و در میدان کوثر این شهر در محور ورودی از مسیر همدان به ملایر نصب شد.

شهردار ملایر روز شنبه اظهارکرد: این کتیبه گواهی و بیانگر ثبت رسمی ملایر به عنوان شهر ملی منبت ایران است و در یکی از میادین اصلی شهر نصب شد.

حسین بابایی افزود: این کتیبه به 2 زبان فارسی و انگلیسی و به صورت خط برجسته ساخته شده است.

وی بیان کرد: جنس این کتیبه از سفال مرغوب در ارتفاع چهار متر و عرض یک و نیم متر بر روی دیواره‌ای در ابعاد 20 متر مربع احداث و کناره‌های آن با آجر سنتی نما کاری شده است.

شهردار ملایر گفت: تاکنون حدود 50 میلیون تومان از اعتبارات داخلی شهرداری ملایر برای احداث کتیبه گواهی شهر ملی منبت هزینه شده است.

بابایی با بیان اینکه این کتیبه در ضلع شرقی میدان کوثر برای بازدید عموم نصب شده است ادامه داد: تمامی اقدامات همچون نصب المان منبت، نامگذاری معابر و خیابان‌های اصلی، نصب کتیبه و گواهی شهر ملی منبت در نقاط اصلی شهر در راستای ثبت جهانی این هنر صنعت انجام می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش مسئولان و همکاری اساتید منبت‌کار و همچنین وحدت و همدلی فعالان این صنعت، شاهد ثبت جهانی مبل و منبت باشیم.

شهردار ملایر با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای ارتقای شاخص‌های ثبت جهانی منبت به‌کار گرفتیم افزود: ثبت ملی منبت و ثبت جهانی آن در آینده‌ای نزدیک، سندی است که می‌تواند رونق اقتصادی و آینده‌ای درخشان را برای شهروندان، فعالان این هنر صنعت و آیندگان به همراه داشته باشد.

پرونده ثبت جهانی منبت ملایر هم اکنون در دست پیگیری و اقدام است که در این راستا قرار است دوشنبه هفته جاری بازرسان شورای جهانی صنایع دستی برای بررسی این پرونده و بازدید از ظرفیت‌های مبل و منبت به ملایر سفر کنند.

شناسه خبر 15383