شناسه خبر:15507
1398/10/3 10:36:55

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار اسدآباد ضمن دعوت مردم به مشارکت و همراهی برای آبادسازی شهر، گفت: متأسفانه تنها 17 درصد شهروندان اسدآبادی عوارض پرداخت می‌کنند.

علیرضا فعله‌گری در نشست با اصحاب رسانه به نقش و مشارکت مردم در حل معضلات شهری اشاره و بیان کرد: همیاری و همکاری شهروندان می‌تواند پویایی و نشاط را در شهر مشهود کند.

وی گفت: با وجود مشکلات مالی که شهرداری با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، تمام سعی و تلاش اعضای شورای اسلامی شهر و مجموعه مدیریت شهری بر آن است که خدمات مطلوبی را در شأن مردم دیار سیدجمال‌الدین اسدآبادی ارائه کنند.

شهردار اسدآباد به کاهش 20 درصدی بودجه شهرداری در سال گذشته اشاره کرد و افزود: با کاهش این رقم بودجه تاحدودی فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر اسدآباد به‌کُندی صورت گرفت.

فعله‌گری با اشاره به اینکه از سال 75 تاکنون درجه شهرداری اسدآباد در رتبه هفت باقی مانده و تغییری نکرده است، اظهار کرد: درخواست ارتقای درجه شهرداری در دست پیگیری است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو از راه‌اندازی کارگاه تولید سنگ مصنوعی و موزاییک تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: با اجرای این طرح علاوه‌بر کاهش هزینه‌ها، می‌توان اصلاح سریع‌تر پیاده‌راه‌ها و تجهیز پارک‌ها را در دستور کار قرار داد.

شهردار اسدآباد در ادامه با بیان اینکه شهرداری پروژه‌های عمرانی مهمی را در دستور کار خود دارد و برای اجرای آن‌ها هیچ درختی را قطع نمی‌کند، از پیاده‌راه‌سازی و سنگ‌فرش یک لاین از خیابان فرهنگ حد فاصل میدان امام (ره) تا ساعت در سال آینده خبر داد و تصریح کرد: در این طرح یک لاین از خیابان فوق به پیاده‌راه اضافه و سنگ‌فرش می‌شود.

وی گفت: با اجرای این طرح مشکلی برای تردد خودروها به‌وجود نمی‌آید و تنها مورد آن این است که دیگر راننده‌ای نمی‌تواند ماشینش را در این خیابان پارک کند.

ساخت یادمان شهدای خلبان، تکمیل یادمان شهدای گمنام پارک جنگلی و امتداد این مسیر به پله‌های جاده سلامت و شهرک سیداحمد، تزیین نمای میدان امام (ره)، سنگ‌فرش و ایجاد یک پیاده‌راه کلاسیک در بازار اصلی اسدآباد، ساخت سایه‌بان بهشت زهرا برای برگزاری نماز اموات و همچنین حل کمبودهای این نقطه مهم، فعال کردن کارگاه جوشکاری، تعویض مجسمه‌ سیدجمال‌الدین و ایجاد چند چشمه سرویس بهداشتی عمومی در نقاط مختلف شهر ازجمله فعالیت‌های شهرداری در سال آینده است که فعله‌گری به آن‌ها اشاره کرد.

شهردار اسدآباد از جمع‌آوری 500 کامیون نخاله ساختمانی از برخی نقاط شهر خبر داد و گفت: به‌منظور پاک‌سازی حاشیه‌های شهر طی دو ماه گذشته این میزان نخاله ساختمانی جمع‌آوری‌ شده است که از شهروندان عزیز تقاضا دارم در مکان‌های درنظر گرفته‌شده نخاله‌های ساختمانی خود را تخلیه کنند.

وی به ایجاد بازارچه‌هایی در صنوف مختلف در سطح شهر اشاره کرد و افزود: با توجه به وجود 31 نمایشگاه ماشین در سطح شهر اسدآباد می‌توان یک مرکز خرید تخصصی ماشین با عنوان شهر ماشین ایجاد کرد.

شهردار اسدآباد از احیای کارخانه آسفالت شهرداری خبر داد و گفت: شهرداری به دنبال دریافت تسهیلات برای خرید و مجهز کردن کارخانه آسفالت است که طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته انتظار می‌رود تا پایان سال جاری این مهم به بهره‌برداری برسد.

وی افزایش بودجه را در محرومیت‌زدایی مناطق مورد نظر مهم ارزیابی کرد و افزود: با توجه به وجود نقاط محروم در سطح شهر، توجه به وضعیت عمران و آبادانی این مناطق امری لازم و ضروری است که با افزایش بودجه می‌توان به این مهم دست یافت.

فعله‌گری بر مشارکت جدی مردم در مدیریت شهری تأکید کرد و گفت: بزرگ‌ترین پشتوانه شهرداری همکاری و مساعدت مردم در همه بخش‌ها بوده که امید است شهروندان خوب اسدآبادی با مشارکت خود زمینه‌های توسعه و شکوفایی دیار سیدجمال‌الدین را فراهم کنند، چراکه لازمه موفقیت شهرداری را باید در همت و عزم همگانی مردم و مسئولان جستجو کرد.

شناسه خبر 15507