شناسه خبر:15632
1398/10/7 08:30:00
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان:

نظارت بر معاینه فنی شدت می‌گیرد

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: در راستای کنترل وضعیت آلودگی هوای همدان پلاک 15 دستگاه وسیله نقلیه دودزا اخذ و روی آن‌ها پلاک تعمیرگاهی نصب شد.

علی فکری با اشاره به وضعیت آلودگی هوای همدان طی روزهای اخیر و کنترل تردد خودروها با هدف کاهش آلودگی‌ اظهار کرد: از امروز نظارت بر معاینه فنی خودروها شدت می‌گیرد و با وسایل نقلیه دودزای سنگین و سبک برخورد جدی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر معاینه فنی خودروها از طریق سامانه یکپارچه معاینه فنی خودرو حائز اهمیت است که درصدد راه‌اندازی این سامانه در همدان هستیم گفت: با اتوبوس‌های حمل و نقل شهری که قبل از حرکت به صورت در جا روشن می‌مانند نیز برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان بیان کرد: آموزش رانندگان اتوبوس را در دستور کار داریم که قرار است سازمان اتوبوسرانی رانندگان را به ما معرفی و به آنها آموزش دهیم که محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه به رانندگان آموزش داده می‌شود تا خودورهای خود را روشن نگه‌ ندارند و نسبت به گرفتن معاینه فنی خودرو اقدام کنند گفت: آموزش وسایل نقلیه عمومی سنگین در دستور کار است.

فکری با بیان اینکه اجازه ورود خودروهای سنگین به محدوده شهری را نخواهیم داد و هنگام محدودیت تردد با متخلفان برخورد خواهد شد افزود: برخورد با خودروهای دودزا که آلاینده فراوانی دارند مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه در روزهای هوای آلوده برخوردها متفاوت از روزهای عادی خواهد بود خاطرنشان کرد: طرح معاینه فنی روزانه در حال اجراست اما اگر هوا آلوده باشد طرح ویژه‌ای را انجام خواهیم داد؛ به عنوان مثال روز شنبه جفت پلاک 15 دستگاه وسیله نقلیه دودزا یعنی پلاک جلو عقب این خودروها را اخذ و پلاک تعمیرگاهی روی آنها نصب کردیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با تاکید به اینکه این خودروها را برای تعمیر روانه تعمیرگاهکردیم گفت: اگر مواردی  مورد نظر را رفع نشود قطعا پلاک اصلی نخواهیم داد و با پلاک تعمیری نیز امکان تردد در معابر وجود ندارد.

شناسه خبر 15632