شناسه خبر:16435
1398/10/26 08:44:51

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان گفت: اکثر ورزشکاران و قهرمان در فضای مجازی و رسانه از نبود اسپانسر و حامی گلایه دارند.

مجمع انتخابات هیئت دوچرخه‌سواری استان روز گذشته به ریاست خسرو قنبری رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری کشور در سنندج برگزار شد.

حامد جولائی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان اظهار کرد: اکثر ورزشکاران و قهرمان در فضای مجازی و رسانه از نبود اسپانسر و نبود حمایت گلایه دارند.

وی با بیان اینکه هرساله با 800 ورزشکار، نفرات اول تا سوم کشور قطعاً دولت توانایی تحت پوشش این تعداد را ندارد، افزود: هئیت‌های ورزشی باید از طریق برگزاری مسابقات ورزشی و جذب اسپانسر درآمدزایی و کمبودها را جبران کرده و نباید از اداره کل و دولت انتطارات زیادی داشته باشند.

جولایی با بیان اینکه اعتبارات اداره‌کل ورزش و جوانان کفاف کمک به کل ورزشکاران و هئیت‌های ورزشی را ندارد، گفت: باید مسئولان هیئت‌ از ورزشکاران این رشته ورزشی حمایت کرده و برای توسعه این رشته تلاش کنند.

وی ابراز داشت: رؤسای هیئت‌های ورزشی استان همیشه از اداره‌کل انتظار کمک به ورزشکاران را دارند اما سؤال اینجاست چرا خودشان در این راستا اقدامی انجام نمی‌دهند؟!

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان با ذکر اینکه قانون جذب استخدام و معافیت سربازی شامل قهرمانان المپیک و نفرات اول تا سوم آسیایی رشته‌های ورزشی می‌شود، خاطرنشان کرد: برای توسعه دوچرخه سواری 37 میلیون تومان به این هیئت ورزشی در کردستان کمک شده است.

وی افزود: اما هیئت دوچرخه‌سواری استان کردستان به‌دلیل حواشی و اختلافات نتوانسته فعالیت‌های خوبی در سطح کشور داشته باشد.

به گفته جولائی، در هر جایی که حاشیه بوده، تنها ورزشکاران آسیب دیده‌اند اما سؤال اینجاست «چرا ورزش استان را دوست نداریم، فقط با شعار و حرف‌های توخالی ادعای ورزش‌دوستی می‌کنیم در حالی‌که توسعه ورزش تنها با همدلی اتفاق می‌افتد.

بهمن احمدی، رئیس جدید هئیت دوچرخه‌سواری استان کردستان نیز در این جلسه به ارائه برنامه‌های خود برای توسعه ورزش دوچرخه‌سواری در کردستان پرداخت و اظهار کرد: استان کردستان به‌دلیل موقعیت جغرافیای کوهستانی یکی از قطب‌های دوچرخه‌سواری رشته کوهستان (دانهیل) کشور به‌شمار می‌آید.

وی افزود: استفاده از نیروهای متخصص در درون هیئت می‌تواند نقش خوبی ایفا کند که خوشبختانه در طول 8 ماه اخیر 80 درصد از چارت هیئت استانی، سازماندهی شده است.

احمدی با بیان اینکه متأسفانه هیئت دوچرخه‌سواری به‌صورت تک بعدی اداره می‌شود، خاطر نشان کرد: این وضعیت لطمه بسیاری به هیئت می‌زند و باید برای برطرف کردن مشکلات موجود، از افراد متخصص و کاربلد استفاده و از نقطه نظرات دیگر اعضا در جهت توسعه رشته مورد نظر بهره گرفته شود.

رئیس هئیت دوچرخه‌سواری استان کردستان اعلام کرد: فعال کردن بخش آموزش هیئت، توجه به بخش پایه و زیر ساخت‌ها در بخش استعدادیابی، توجه و نگاه ویژه به هیئت‌های شهرستان، اهمیت دادن به بحث همگانی در رشته دوچرخه سواری و استفاده از فضاهای موجود در دوچرخه سواری استان در دستور کار خواهد بود.

احمدی یادآور شد: جاده قدیم مریوان و شهرستان بیجار بهترین مکان برای برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی کشور جاده و کوهستان و اردو آمادگی تیم‌های ملی در تمام رده‌های سنی این رشته ورزشی بوده که باید مدنظر مسئولان کشوری قرار گیرد.

شناسه خبر 16435