شناسه خبر:17412
1398/11/24 17:07:43
به همت بانک پاسارگاد؛

ساخت و تکمیل 4 مدرسه در لرستان

سپهرغرب، گروه خبر: پس از حادثه سیل فروردین‌ماه 98 بانک پاسارگاد اقدام به ساخت 12 مدرسه در استان کرد که روز پنجشنبه گذشته با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و معاون بانک پاسارگاد، چهار مدرسه افتتاح شدند.

پس از حادثه سیل فروردین‌ماه 98 بانک پاسارگاد اقدام به ساخت 12 مدرسه در استان کرد که روز پنجشنبه گذشته با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و معاون بانک پاسارگاد، چهار مدرسه افتتاح شدند.

      به حاشیه رفتن مقوله تعلیم و تربیت

امام‌جمعه کوهدشت در آیین افتتاح مدرسه خیرساز «کره پا» شهرستان کوهدشت با اشاره به اهمیت مقوله تعلیم و تربیت، گفت: اگر جامعه‌ به دنبال تحول سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است، باید تحول فرهنگی ایجاد کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم طهماسبی افزود: اگر در تربیت نسل جوان موفق بودیم، یعنی اینکه مسیر را درست رفته‌ایم و زیربنای تربیت از همین مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌ها آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: با وجود اهمیت و‌ جایگاه تعلیم و تربیت، اما متأسفانه این‌روزها امر مذکور در حاشیه قرار گرفته است.

امام‌جمعه کوهدشت تأکید کرد: همچنان که برای موضوع آموزش بودجه تعیین می‌کنیم، مقوله پرورش و تربیت و اعتقاد جوانان نیز بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طهماسبی گفت: اگر در کنار دانش بینش نباشد، ارزشی ندارد؛ بنابراین تربیت افرادی در تراز انقلاب اسلامی باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی همچنین با اشاره به حضور خیرین در امر مدرسه‌سازی، افزود: ورود به این عرصه گام مهمی در راستای توسعه تعلیم و تربیت به‌ویژه در روستاها و مناطق محروم است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طهماسبی در پایان ضمن تشکر از اقدامات بانک در این، با اشاره به‌ضرورت ساخت مدرسه در روستای شرشره بیان کرد: انتظار ما از آقای دوستی ساخت مدرسه در این روستا بوده، زیرا مدرسه قدیمی آن تخریبی است.

      جذب 333 میلیارد تومان برای ساخت مدرسه

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان نیز در این مراسم با اشاره به آنکه بانک پاسارگاد امسال در جریان سیل اقدام به ساخت 12 مدرسه با رقمی حدود 15 میلیارد تومان کرد، گفت: با بروز حوادثی مانند سیل یا زلزله در کشورهای پیشرفته، هیچ‌گاه مقوله تعلیم و تربیت فراموش نمی‌شود و ما در جریان سیل فروردین‌ماه شاهد این دیدگاه مطلوب توسط مردم و خیرین بودیم.

رضا زینی‌وندمقدم ادامه داد: به‌طوری‌ که در کنار امدادرسانی و تأمین مایحتاج اولیه، مدرسه‌سازی مورد توجه قرار گرفت و این مایه مباهات است.

وی با اشاره به اینکه سیل مهربانی مردم در سراسر کشور تهدید را به یک فرصت در استان تبدیل کرد، گفت: ما توانستیم از 113 میلیارد تومان اعتبارات استانی، 110 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و ملی و همچنین 100 میلیارد تومان اعتبارات خیرین برای ساخت مدرسه در استان بهره‌مند شویم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان افزود: کار احداث 157 مدرسه شروع شد که برخی از آن‌ها تکمیل شده و برخی دیگر نیز درحال ساخت است.

      خیرین الگوی نیکوکاری هستند

زینی‌وندمقدم در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه ما در کلاس درس به دانش‌آموزان درس مهر، احسان و نیکوکاری را به‌صورت تئوری می‌آموزیم، عنوان کرد: این درحالی است که خیرین با این اقدامات ارزشمند درس احسان و نیکوکاری را به‌طور عملی می‌آموزند، خیرین الگو همه ما در امر نیکوکاری هستند.

وی در ادامه گفت: کشورهایی که در حوزه آموزش‌وپرورش پیشتاز هستند مانند مالزی، کره جنوبی، ژاپن و‌ سوئد، با سرمایه‌گذاری 20 درصدی در این حوزه به رشد 6 برابری در حوزه اقتصادی و اجتماعی دست پیدا کرده‌اند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان با بیان اینکه هر کشوری که در حوزه تعلیم و تربیت موفقیتی کسب کرده حرفی برای گفتن دارد، تصریح کرد: افزایش بودجه آموزش‌وپرورش به 50 هزار میلیارد تومان با وجود تنگناهای اقتصادی، نشان‌دهنده نگاه ویژه مسئولان به امر مهم تعلیم و تربیت است.

      تأکید بر ترویج کارهای خداپسندانه

فرماندار شهرستان کوهدشت نیز با تأکید بر ترویج فرهنگ کارهای خیر و خداپسندانه، اظهار کرد: انعکاس این اقدامات توسط رسانه‌ها در راستای تنویر افکار عمومی، ضروری است.

ماشاالله نعمتی با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت راه پیشرفت و ترقی هر کشور بوده، گفت: درواقع نظام تعلیم و تربیت کارخانه انسان‌سازی است.

وی تأکید کرد: ما برای تحقق آرمان و توسعه کشور مقوله‌ای مهم‌تر از تعلیم و تربیت نداریم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اگر تعداد خیرین مدرسه‌ساز در کشور و در استان رو به افزایش بوده، مرهون تلاش عزیزانی است که طی دهه‌های گذشته در این زمینه تلاش کرده‌اند.

      راز ماندگاری انقلاب اسلامی

معاون بانک پاسارگاد نیز در این مراسم با بیان آنکه راز ماندگاری ‌نظام مردم، رهبری و نیروهای مسلح هستند، عنوان کرد: این مردم در طول 41 سال گذشته از انقلاب در همه صحنه‌ها حضور داشته و از هیچ تلاشی فرو‌گذاری نکرده‌اند.

اسماعیل دوستی افزود: رهبری نظام از دیگر رموز ماندگاری انقلاب اسلامی بوده، همچنین نیروهای مسلح نیز به‌عنوان دژ محکم و نفوذناپذیر نقش مهمی در ماندگاری انقلاب داشته‌اند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه بانک پاسارگاد به‌عنوان بانک رضوی معروف است، گفت: نخستین شعبه بانک 14 سال پیش در جوار حرم امام رضا (ع) افتتاح شد و به همین دلیل لقب رضوی گرفته است.

      ساخت 12 مدرسه در لرستان

معاون بانک پاسارگاد گفت: بانک در راستای مسئولیت اجتماعی و فرهنگی حضوری فعال در همه حوادث و بحران‌ها ازجمله سیل دارد.

دوستی ادامه داد: بانک پاسارگاد در جریان سیل فروردین‌ماه علاوه‌بر کمک‌های اضطراری تصمیم به مدرسه‌سازی در استان گرفت که امروز شاهد افتتاح چهار مدرسه ازجمله مدرسه روستای کره پا هستیم.

وی بیان کرد: در اردیبهشت‌ماه 99 چهار مدرسه و در شهریورماه نیز چهار مدرسه دیگر به بهره‌برداری خواهند رسید.

شناسه خبر 17412